וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מנ"מ: הכירו את "מערך ההגנה האווירית"

יהושע בריינר

29.12.2010 / 8:36

חיל האוויר החליט לשנות את שמו של מערך הנ"מ הוותיק ל"מערך ההגנה האווירית". הסיבה: רוב פעילותו נעשית נגד טילים ולא נגד מטוסים. גם לעטלף שבסמל המערך יתווספו שינויים

מערך נגד מטוסים - למה להיות שליליים? חיל האוויר החליט לשנות את שמו של מערך הנ"מ הוותיק, ובאחרונה הוחלט במטה החיל על השם "מערך ההגנה האווירית". שינוי השם מגיע בעקבות הכנסת יכולות יירוט הטילים, שהפכו לעיקר כוחו של המערך כשיירוט כלי טיס כבר כמעט ואינו רלוונטי.

כמו כן הוחלט לשנות את סמל המערך, כאשר לעטלף שבסמל המקורי יתווספו גם סמל חיל האוויר וכן שני חיצים מנוגדים, כחול אשר מייצג את חיל האוויר ואדום המייצג את האויב. ביטאון חיל האוויר מפרסם כי המערך יעבור גם שינויים ארגוניים, כאשר "אגד" יהפוך ל"כנף" ואילו הגדודים יקראו מעתה יחידות. יש לציין כי השינויים דורשים אישור סופי של המטה הכללי.

בחיל האוויר רואים את מערך יירוט הטילים כאחד מהמערכים המתפתחים והמרכזיים ביותר בחיל. בחודשים הקרובים תהפוך מערכת כיפת ברזל למבצעית, והיא תהווה את השכבה התחתונה בהגנה האקטיבית מפני ירי טילים. מעליה מעריכים בחיל כי בשנת 2012 תהפוך גם מערכת 'שרביט קסמים' ליירוט טילים בעלי טווח בינוני, למבצעית. כיום כבר פועל מערך טילי ה"חץ" בחיל, ומהווה את השכבה העליונה במערכות ההגנה מפני טילים. "עשינו שינויים מפליגים במערך ההגנה האקטיבית", אומר מפקד חיל האוויר עידו נחושתן, "אין ספק שתחום ההגנה האקטיבית הוא אחד התחומים המובילים בחיל הנמצא בהתפתחות".

אחד מחיילי מערך הנ"מ לשעבר, סמ"ר במיל' מנחם בן, דווקא מברך על שינוי השם. "השם מערך נגד מטוסים הוא באמת קצת ילדותי", הוא אומר, "השם החדש, מערך הגנה אווירית, באמת נשמע כמו משהו מדויק יותר כי בשמיים יש עוד דברים חוץ ממטוסים שצריך להוריד, סימפטי ועם יותר זוהר. מי שהיה מפקד מערך ההגנה האווירית יכול להיות רמטכ"ל, אני בספק אם אותו דבר יכול לקרות עם מי שפיקד על מערך הנ"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully