וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: גנות יוכל לכהן כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים

29.12.2010 / 0:08

היועמ"ש הודיע לשר לביטחון הפנים כי אין מניעה משפטית למנות את יעקב גנות למנכ"ל המשרד. זאת לאחר שהתנועה לאיכות השלטון ביקשה לשקול מחדש את המינוי בשל ביקורת שנמתחה עליו בעליון

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין הודיע אמש (שלישי) לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' כי אין מניעה משפטית למינויו של רב-גונדר בדימוס יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים. זאת לאחר שהתנועה לאיכות השלטון ביקשה לשקול מחדש את המינוי, בהסתמך על ביקורת שנמתחה בעבר על גנות בבית המשפט העליון לאחר שאהרונוביץ' הודיע על המינוי בשבוע שעבר.

יש לציין, כי קודם להבאת המינוי בפני הממשלה יש לקבל את אישורה של ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה.

גנות, ששימש כמנכ"ל משרד התחבורה, צפוי להחליף בתפקיד את חגי פלג, שהתפטר מתפקידו. פלג הגיש את מכתב ההתפטרות לשר אהרונוביץ', לאחר שנודע לו כי מתנהלת נגדו חקירה בשל טענה כי הטריד מינית את ד"ר אורלי אינס שגם ניצב אורי בר לב חשוד בהטרדתה.

יעקב גנות, הנחשב לידיד קרוב של אהרונוביץ', הסיר בשנת 2007 את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, על רקע עבירות רבות מהן זוכה מחמת הספק. הוא העריך אז כי ככל הנראה לא יעבור את ועדת טירקל למינוי בכירים. מי שביקש למנותו לתפקיד היה השר לביטחון פנים דאז, אבי דיכטר.

כשהיה מפקד המחוז הצפוני במשטרה, הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו מעורבות בשלוש פרשיות שוחד לכאורה. שופטי העליון שזיכו אותו ב-1996 מארבע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח, קבעו כי לא השתכנעו שהמעשים עברו מתחום העבירה המשמעתית לעבירה הפלילית.

(עדכון ראשון: 28.12.2010, 21:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully