וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השביתה: התובעים לא יגיעו להכרעת הדין של קצב

גלעד גרוסמן

28.12.2010 / 20:41

ועדת החריגים דחתה את בקשת התובעים במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שביקשו לאפשר להם להשתתף בדיון המכריע ביום חמישי חרף שביתת הפרקליטים. "הבקשה אינה עומדת בקריטריונים"

ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים דחתה הערב (שלישי) את בקשת התובעים במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, עורכי הדין רונית עמיאל ונסים מרום, להתיר להם להופיע לדיון המכריע שיתקיים ביום חמישי. לדברי הוועדה, הבקשה נדחתה מכיוון שאינה עומדת בקריטריונים שקבע הארגון, לפיהם הפרקליטים מופיעים רק בתיקי מעצרים של עבירות חמורות ואינם מופיעים בהליכים משפטיים אחרים.

המשמעות של צעד זה היא שבמידה וקצב יורשע, הפרקליטות לא תוכל לבקש להטיל עליו מגבלות בשלב הראשון, וכמו כן לא תופיע לשלב הטיעונים בעונש. אם קצב יזוכה, בפרקליטות לא ידונו באפשרות להגיש ערעור עד לסיום השביתה.

לפני יומיים קבע הרכב השופטים שדן בתיק, כי הקראת הכרעת הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר הנאשם בשורה של עבירות מין, תתקיים ביום חמישי הקרוב בדלתיים פתוחות. זאת בתגובה למספר עתירות שהגישו בנידון מספר כלי תקשורת.

פרקליטיו של קצב מסרו כי סברו מלכתחילה שיש לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות, והשאירו את ההחלטה לשיקול דעתם של השופטים. פרקליטות המדינה לא מסרה את תגובתה לבקשה בשל השביתה.

בשבעת החודשים האחרונים מתנהל משא ומתן בין האוצר לארגון פרקליטי המדינה, הדורשים שיפור בתנאי העסקתם. הפרקליטים מוחים, בין השאר, על כך שהמשכורות שלהם נמוכות, שרבים מהם אינם זוכים להחזרי הוצאות רכב וטלפון וכן סובלים מקשיי קידום במערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully