וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "הודעת האוצר על התקציב מריחה רע"

פנחס וולף

28.12.2010 / 18:37

ריבלין ביקר את הודעתו המסורבלת של סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, לפיה חוק התקציב לא הובא להצבעה שכן "אין חובה להביא את החוק להצבעה כי אין הסכם בכתב באשר להצבעה"

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, מתח היום (שלישי) ביקורת על אופן בו ניסחה הממשלה את ההודעה על ההסכמים הקואליציוניים בהקשר לתקציב הדו-שנתי שאושר בוועדת הכספים. בתשובה לשאלת השר בנימין בגין במהלך הדיונים על התקציב, טען ריבלין כי ההודעה "כשרה אך מריחה רע", שכן לדבריו היא ניתנה באופן סתום ולקוני. "הממשלה מחויבת להביא בפני הכנסת מידע מפורט וברור, ולא להסתפק במתן מידע חלקי המאלץ את הח"כים לחפש את משמעויותיו המלאות, במיוחד בנושאים רגישים", הוסיף ריבלין.

נוכח פנייתו של היו"ר ולאחר שגם ח"כ חיים אורון (מרצ) מתח ביקורת על כך, גיבש היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון חוות דעת בנושא. במסמך כתב ינון בין היתר: "גם אם הודעת הממשלה מהווה 'כתב חידה', הרי שבסופו של דבר היא כוללת הפניות פרטניות ומדויקות לסעיפים בהסכמים הקואליציוניים. בנסיבות אלו מלכתחילה מן הראוי היה שהודעת הממשלה תכלול ותציין את הפרטים הרלוונטיים, ולא תסתפק בהפניה לסעיפים סתומים".

זעמו של ריבלין יצא בעקבות הודעה שפרסם סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס), לפיה "אין הסכם בכתב באשר להצבעה על חוק התקציב לשנים 2011-2012, ולכן אין חובה להביא את ההסכמים בפני הכנסת. עם זאת, לשם הזהירות ומתוך רצון לקיים את רוח הסעיף, אבקש להודיע כי הוחלט לפעול בהתאם לסעיפים באותם הסכמים קואליציוניים שנערכו בקשר להצבעה על חוק התקציב לשנים 2009-2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully