וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בכנסת: "רוח רעה נושבת נגד העולים מרוסיה"

28.12.2010 / 18:32

ח"כ אלכס מילר מתח ביקורת על דבריו של ח"כ עתניאל שנלר לפיהם העלייה הרוסית היא שהביאה עימה את תרבות הנהיגה בשכרות. ועדת הקליטה תקיים דיון דחוף בעקבות הדברים

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) התייחס היום (שלישי) לדבריו של ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) לפיהם, העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר הביאה איתה את תרבות הנהיגה בשכרות. לדברי מילר, "מדובר באמירה אומללה המצטרפת לרוח רעה הנושבת זה זמן מה כנגד אוכלוסיית העולים מברית המועצות. לרגל 20 שנה לעלייה, עדיף אם יעסקו נבחרי הציבור בתרומתם האדירה של העולים לחברה ולכלכלה הישראלית במקום בסטיגמות והאשמות שווא שאין להן בסיס".

יו"ר ועדת העליה והקליטה של הכנסת, ח"כ דני דנון (ליכוד), אמר בתגובה לדברי ח"כ שנלר, כי "אני מצפה מחברי הכנסת שלא יפלו שבי אחר תדמית ודימויים שיקריים שנבנים ע"י סטנדאפיסטים וכלי התקשורת. מצופה מכל ח"כ באשר הוא, גם אם הוא לא מייצג אוכלוסיה מסויימת, להתנהל באחריות" . ועדת העליה והקליטה תקיים מחר דיון דחוף בעקבות ההתבטאויות האחרונות כנגד העליה מחבר העמים בהשתתפות שרת הקליטה ועולים בעמדות מפתח בחברה הישראלית.


בדיון שנערך במליאת הכנסת סיפר שנלר, כי עסק בנושא הזהירות בדרכים במשך כ-15 שנים, בין השאר בתור מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כשנתבקש להבהיר את דבריו, הסביר כי התקשורת בכביש היא "מילולית ולא-מילולית. הירידה לכביש, הצפצוף, הווינקר – זה הכל תקשורת. אז במדינה קולטת עלייה, עם תרבויות שונות, התקשורת בכביש מורכבת".

כזכור, בסוף השבוע אמר יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, בכנס כלכלי שנערך בת"א כי לעולים שהגיעו לישראל מברית המועצות "אין שום קשר ליהדות. הם הגיעו לכאן ממניעים כלכליים בלבד". שמחון טען כי הקשר בין העולים והיהדות הינו קשר רופף. "יש להם איזה סבא יהודי ולכן הם יכולים לקבל אזרחות מכוח חוק השבות", אמר.

בתגובה לדבריו של שנלר, אמר שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, כי מדובר בהתבטאות מיותרת. כי "במקום לנהוג במשנה זהירות לאחר ההתבטאות של ד"ר שמחון (יועץ לשר האוצר שהתבטא נגד העלייה מרוסיה. פ"ו) ולדבר על הישגי העולים ותרומתם למדינת ישראל בתחום הרפואה, ההיי-טק וההשכלה הגבוהה, שנלר בוחר לומר דברי הבל. אני קורא לו לחזור בו מדבריו בצורה פומבית ומיידית, אני מזכיר לו ולשאר נבחרי הציבור, שללא העולים מברית המועצות, ישראל לא היתה המגיעה לאן שהגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully