וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברה ניתוח בשנת 1974 ותובעת כעת מיליונים

גלעד גרוסמן

28.12.2010 / 16:45

האישה עברה ניתוח להצרת קיבה בביה"ח "מאיר" לפני 36 שנים. בעקבות הניתוח, היא טוענת, סבלה משורה ארוכה של בעיות רפואיות ונפשיות. סך התביעה: 2.8 מיליון שקלים

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה אתמול (שני) תביעה יוצאת דופן: אישה בת 52 הטוענת שהיא סובלת משורה ארוכה של בעיות רפואיות ונפשיות, בעקבות ניתוח שעברה בבית החולים מאיר בכפר סבא לפני 36 שנים.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אלון לוריה המייצג את התובעת מטעם הלשכה לסיוע משפטי במשרד המשפטים, האישה סבלה בגיל 14 מדלקת פרקים, וכתוצאה מכך עלתה במשקל עד שהגיעה למשקל של כ-117 קילוגרמים. היא הועברה לטיפול בבית החולים מאיר, שם עברה בפרק זמן של שנה מספר בדיקות ביניהן גם בדיקות פסיכולוגיות. בשנת 1974, כשהיתה בת 16, עברה בבית החולים ניתוח לקיצור המעיים.

מהתביעה עולה כי בעקבות סיבוכים בניתוח היא אושפזה בבית החולים 18 פעמים בשבע השנים שלאחר הניתוח, על מנת לקבל הזנה דרך הווריד. לבסוף, 10 שנים לאחר הניתוח המקורי, עברה בבית החולים סורוקה ניתוח נוסף לביטול המעקף במעי. לאחר הניתוח השני היא לא הצליחה לחזור לתפקוד תקין.

"חייה המקצועיים והאישיים היו רצופים כשלונות", נכתב בתביעה. עוד נטען, כי היא סובלת מסיבוכים ארוכי טווח כגון חרדות, עקרות, דכאון וקריסת המערכת ההורמונלית. היא אף נאלצה לעבור ניתוח נוסף לכריתת בלוטת התריס בעקבות גידולים שהתגלו בו. בשל בעיותיה הרבות היא הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כבעלת 100% נכות.

"הפכה לשבר כלי ולנכה קשה"

האישה טוענת כי בבית החולים התרשלו כאשר ביצעו ניתוח מסוג זה בנערה בגיל ההתבגרות, לא הסבירו לתובעת או להוריה את הסיבוכים הרפואיים האפשריים ובנוסף לא טיפלו כראוי בתופעות הלוואי מהן סבלה. "התובעת הפכה לשבר כלי ולנכה קשה, חייה נהרסו והיא עברה ועודה עוברת גיהנום. תוחלת חייה קוצרה, היא אינה יכולה לפרנס את עצמה וחיה מקצבת נכות", נכתב.

על פי התביעה, לאישה נגרמו נזקים בגובה של כ-2.8 מיליון שקלים בגין הוצאות רפואיות והפסדי הכנסה. בנוסף היא תובעת את בית החולים בעוון כאב וסבל שנגרמו לה וכן על טיפולים עתידיים. לדברי עו"ד לוריה, יש להכיר בתביעה למרות הזמן הרב שחלף מאז הניתוח, מכיוון שהיא סובלת מבעיות רפואיות ונפשיות רבות שחלקן התגלו רק שנים רבות לאחר מכן". מבית החולים מאיר טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully