וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינצ'ר נובח, לא נושך?

טל הריס

28.12.2010 / 15:37

התבטאויותיו חסרות הרסן של אביגדור ליברמן מזכירות השתוללות פינצ'רית לכל דבר: חשיפת שיניים לכל עבר והתנפלות על כל מי שבסביבה. טל הריס חושב שכשמדובר בשר החוץ של מדינת ישראל, כל יום שעובר הוא מקור לדאגה קיומית

וטרינר סיפר פעם על המנטליות של כלבי פינצ'ר ננסיים; אותם כלבים קולניים וכחושים התברכו אמנם במוח האגרסיבי של הדוברמן המאיים ובתודעה של צייד אמיץ, אך יכולתם לגבור על גדולים מהם מוגבלת מאוד ומעוררת גיחוך אצל רובנו.

בבחינת הדמיון והשוני בין פינצ'רים לבין שרי ממשלות ישראל מקובל כי המצטיינים מבין האחרונים התברכו באומץ לאיים ולפעול בתבונה, כך שלעתים הם נושכים ומרתיעים את האויב ולעתים הם מנטרלים את האויב בהפיכתו לידיד. הבינוניים שבשרי ישראל אולי היו רוצים להיות תקיפים, אבל ביומיום הם אפילו לא מעזים לנבוח ופועלים בשקט רק במטרה לשמור על כסאם לאורך ארבע שנים, אתגר שהופך קשה יותר ויותר בשנים האחרונות. הגרועים והמסוכנים שבשרי ישראל לא נבדלים מהפינצ'רים בכלל. אלה כמו אלה, חושפים שיניים לכל עבר ומתנפלים על כל מי שבסביבה.

על-פי הקבלה זו, היו יצחק רבין, מנחם בגין ואריאל שרון ראשי הממשלות ושרי ישראל המצטיינים ביותר בתולדותיה. אביגדור ליברמן מתברר כשר הגרוע והמסוכן בתולדות ישראל, השר שנובח ונושך בלי להבחין בין דם לדם. עם כל הכבוד לחליפתו היקרה וגופו הרחב, התבטאותו מול 170 שגרירים הייתה השתוללות פינצ'רית שלוחת רסן לכל דבר. יציאתו כנגד ראש הממשלה, כנגד התהליך המדיני, כנגד התהליך הדיפלומטי העדין מול טורקיה וכנגד עצם יכולתה של ממשלת ישראל בכלל למשול בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני אולי תשלהב ותלהיב חלקים בעם ישראל, אך היא חייבת להדאיג כל אזרח מימין כמו משמאל, מהרוב היהודי כמו מקרב בני המיעוטים. אסור לתת לפינצ'ר לכהן כסגן ראש ממשלה ושר חוץ באף ממשלה בעולם ובטח לא בישראל.

למרות השאיפה, ישראל כנראה לא תהפוך לדוברמן

אולי במדינה אחרת היתה יכולה להיות משעשעת כהונתו של שר חוץ כמו ליברמן שעושה במשרדו שימוש לצרכי תעמולה פוליטית פנימית בלבד. בישראל האתגרים אדירים ורבים והפתרונות סבוכים יותר מדי מכדי שממשלה שלמה ומדיניותה תיקרע לגזרים על ידי "עמדותיו האישיות" של אחד מבין חבריה, כפי שהגדירה זאת לשכת ראש הממשלה. קשה במיוחד היא, כאמור, חתירתו של ליברמן תחת יכולתה של ממשלה זו לקבל הכרעה מדינית. הרי התחום המדיני אינו רק קיומי באזורנו, אלא הוא גם לא במקרה התחום ששר החוץ חייב לקדם באופן הנמרץ ביותר. עם זאת, ליברמן "לא חושב שניתן להגיע למכנה משותף בין אלי ישי לאהוד ברק" או בינו לבין דן מרידור "או אפילו בתוך הליכוד בין בני בגין למיכאל איתן" ובמקום לטפל בכשל החמור הזה, מוסיפה לשכתו עוד שמן למדורה ומשחררת את המידע הזה בהודעה לתקשורת שמנופחת מגאווה וטירוף.

גרועה מכל התבטאויותיו היא האפשרות שכמו כל פינצ'ר נועז עד כדי גיחוך יבוא היום וגם ליברמן ינשוך את המדינה הלא נכונה בסדר העולמי המורכב. עם כל הכבוד, ליברמן לא יוכל להפוך את ישראל לדוברמן שהיה רוצה שתהיה. יש לקוות שהפרובוקציות שלו יישארו לא יותר מאשר כתם על התרבות הפוליטית שלנו, אשר חייבת מוצא מדיני ולא דימום וחורבן מדיני שיבואו מנשיכתו הבאה של ליברמן. כשמדובר בפינצ'ר ננסי זה מבהיל לרגע ואז בעיקר מצחיק. כשמדובר בשר חוץ כזה באזור כה רגיש במפת העולם, כל יום שעובר הוא מקור לדאגה קיומית לעם היהודי ולקהילת העמים בכלל.

* טל הריס הוא מנכ"ל תנועת "קול אחד" בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully