וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת ברכבת: "חשבתי שאני מתה, נזכרתי בכרמל"

אריאל נוי

28.12.2010 / 12:31

נוסעים ששהו על הרכבת שעלתה באש באזור השרון, סיפרו על התחושות הקשות שעברו עליהם עד פינוים מהמקום. "האש החלה להתגלגל, לא היה לאן לברוח, הייתה בהלה"

116 בני אדם שנפגעו באורח בינוני וקל בשריפה שפרצה הבוקר (שלישי) ברכבת שעשתה דרכה מנהריה לכיוון תל אביב, פונו לקבלת טיפול בשישה בתי חולים באזור המרכז. ליז אברהם, תושבת מעלות בת 22 שנלכדה ברכבת הבוערת, סיפרה לוואלה! חדשות כי "הייתי בדרכי לתל אביב והקרון התחיל לעלות באש. פתאום כל הקרון התמלא עשן ולא יכולנו לנשום".

ליז שנפגעה באורח קל ומאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה הוסיפה כי "לפתע צעקו לי שהכל עומד להתפוצץ והחלו צרחות. הרכבת החלה לעצור אך עוד הייתה בתנועה והאש החלה להתגבר, אז דחפו אותי מהחלון והתגלגלתי על הארץ. נפצעתי בצוואר מחתכי הזכוכית מהחלון, הייתי בטוחה שאני הולכת למות. הכול היה אש ועשן שחור ולא היה לאן לברוח. התחלתי לחשוב איך הרגישו הכבאים באסון הכרמל".

דוריה, תושבת חיפה, סיפרה לוואלה! חדשות כשהיא ממרמרת בבכי: "הייתי בקרון אחד לפני האחרון, היכן שהתחילה השריפה. הרגשתי חום מטורף ואז קלטתי אש מול העיניים שלי ואנשים התחילו לצרוח. התחלתי להכות בחלון עם הידיים והרגליים. זה היה הדבר הכי נורא שקרה לי, חייגתי לאימא שלי ואמרתי לה שאני אוהבת אותה ושנראה לי שאני הולכת למות. בחור לידי התחיל לצרוח שיש לו ילדים ואישה הוא ביקש ממני את הטלפון כדי לחייג לאשתו לומר לה שהוא אוהב אותה".

דוריה, המאושפזת במצב קל בבית החולים לניאדו, סיפרה שהכול קרה בתוך כמה שניות. "פתאום נשבר החלון, הרימו אותי וזרקו אותי החוצה דרך הזכוכית. מזל שזרקו אותי ראשונה, כך שאני לא שאפתי הרבה מהעשן, אבל אני פצועה מכל הזגוגיות של החלון והגרון בכל זאת צורב לי. כתושבת חיפה, שראתה את העשן מהכרמל, פחדתי מאד. הייתי בטוחה שזה הסוף שלי".

שריפה פרצה ברכבת בדרך לתל אביב, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
"לפתע צעקו לי שהכול עומד להתפוצץ והחלו צרחות"/נמרוד סונדרס

אמיר חוואלד, בן 21 מכפר שעב שהיה בדרך לתחנת באר שבע, סיפר שניסה לנמנם כששמע צעקות. "אנשים צעקו 'אש, אש', אז קמתי בבהלה ורצתי לכיוון הדלת. בינתיים המאבטחים לחצו על מעצורי החירום, אך הרכבת לא עצרה. בעטתי את הדלת וקפצתי מהקרון בזמן שהיא עדיין בתנועה, זה היה מפחיד מאוד. היו המון צעקות והמון יריות כי חיילים ירו בלי סוף על החלונות כדי לנסות לצאת ולברוח". חוואלד מאושפז בבית החולים לניאדו, לאחר שנפגע באורח קל משאיפת עשן.

איציק אסרף חובש בכיר ממד"א ירושלים שהוזעק למקום סיפר כי "טיפלנו באנשים עם חתכים בידיים מחלונות שבורים וכוויות מהאש, שסובלים משאיפות עשן. הטיפול היה מהיר וממש בנס לא קרה אסון גדול היום. הקרונות נראים כמו מזירת הפיגועים שאנחנו מכירים מירושלים".

שריפה פרצה ברכבת בדרך לתל אביב, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
"הקרונות נראים כמו מזירת הפיגועים שאנחנו מכירים מירושלים"/נמרוד סונדרס

לוחם משמר הגבול ששהה על הרכבת סייע בחילוץ אחד הקרונות, תוך כדי שהוא משתמש בנשקו ויורה לעבר החלון. זאת לאחר שמספר נסיונות לניפוץ החלונות עלו בתוהו. "לא רוצה להצטייר כגיבור עשיתי את המוטל עליי", אמר הלוחם למפקד מג"ב, ניצב ישראל יצחק. ניצב יצחק שיבח את הלוחם ואמר לו כי "ביצעת את המוטל עליך, גילית תושייה ופעלת כראוי".

איוב אבו איוב ואנן חדיד, שניהם בני 22 מהכפר מעילה, מאושפזים בבית החולים שיבא בתל השומר במצב קל. השניים, חברים שרצו לטייל בתל אביב, סיפרו כי "עלינו על הרכבת בנהריה. במהלך הנסיעה פתאום ראינו עשן שחור יוצא מהקרונות והמון אנשים רצים בהיסטריה לכיוון הקרונות הקדמיים. זה היה מפחיד מאד לא הבנו מה קורה. פתאום ראינו חיילים מרימים רובה ויורים לעבר החלונות. המאבטחים לחצו על מעצור החירום ובינתיים החלון לידינו התנפץ לרסיסים והצלחנו לקפוץ ממנו". השניים סיפרו כי הם סובלים מחתכים וכאבים בעקבות הקפיצה, ומקוצר נשימה בגלל העשן הרב ששאפו.

ד"ר ריאד מג'דלה מנהל חדר מיון פנימי בבלינסון מסר כי "הגיעו אלינו 17 פצועים מתוכם אחד בינוני והשאר קל. כולם סובלים מחתכים בידיים, קוצר נשימה וצריבות בגרון. ישנם גם נפגעי חרדה. להערכתי מרביתם ישוחררו היום בערב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully