וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הגיור לוועדת החוקה - "ליברמן סחט את רה"מ"

28.12.2010 / 11:59

בתום דיון סוער אישרה ועדת הכנסת את העברת חוק הגיור הצבאי לדיון בוועדת החוקה. החרדים זועמים: "מדיניות רה"מ סמרטוטית". בישראל ביתנו מברכים: "סיעות החרדים אכלו צפרדעים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ויכוח סוער התנהל היום (שלישי) בוועדת הכנסת בסוגיה לאיזו ועדת כנסת יועבר לטיפול חוק הגיור הצבאי – ועדת הפנים או ועדת החוקה. בסופו של דבר אישרה הוועדה ברוב של 11 חברי כנסת נגד שלושה את העברת החוק לדיון בוועדת החוקה.

"יהיו השלכות פוליטיות לתוצאות ההצבעה ואני לא יודע להעריך את גודלן", אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אחרי ההצבעה. לדבריו, "ליברמן סחט את ראש הממשלה והוא נסחט. לא אעבוד בממשלה הזו, אני לא פראייר ותהיה לכך השלכה רבת משמעות. יש היום אפשרות לשלוש קואליציות: חילונים בלי חרדים, קואליציית ימין עם חרדים וקואליציית שמאל עם חרדים שזו מתחילה להיות אופציה ריאלית". המדיניות של ראש הממשלה היא מדיניות של סמרטוטיות והוא לא עומד בלחץ. ברור לי שיהיו דברים בהצבעות מחר שבוועדה הצבעתי בעדם ובמליאה אנהג אחרת".

יוזם החוק ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר אחרי הדיון כי "הניסיון להעביר את החוק לוועדת הפנים היה מתוך רצון למסמס אותו. כאשר אתה עוסק בחיילים ובעולים חדשים לא יכול להיות שום שיקול קואליציוני. ראש הממשלה לא נהג בסמרטוטיות אלא באחריות מי שנהג בסמרטוטיות זה גפני וסיעות החרדים שאכלו צפרדעים למרות שהן לא כשרות".

במהלך הדיון אמר ח"כ רותם: "אין לי כוח שליטה על הייעוץ המשפטי של הכנסת, והוא קבע שהחוקים הללו צריכים לבוא לוועדת חוקה. אין לזה קשר לוועדת הפנים, אנחנו מתעסקים בחיילים ולא באיכות הסביבה. אל תטיפו לי מוסר בנושא יהדות ואחדות העם היהודי. אתם מפלגים את העם היהודי. נורא כואב לי שגפני אכל צפרדעים. אם אכלת צפרדעים – אתה ראוי לכך".

יו"ר הקואליציה, זאב אלקין (ליכוד) אמר בדיון כי "כל הדיון בבג"ץ נפתח כי היו רבני ערים שלא הכירו בגיור הזה. גם בגירוים של הרב עמאר הם לא מכירים, והרב עמאר עומד בגבורה תחת לא מעט לחצים ועושה רבות לקידום נושא הגיור בישראל אבל משם הכול התחיל". לדבריו, "החוק היה צריך לעבור לוועדת חוקה כבר לפני שבוע-שבועיים. רצינו לתת שהות שהרב עמאר יסדיר את הנושא. עובדתית עברו שבועיים מאז שהרב עמאר שב לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully