וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מכריע את הדין? הכל על צוות השופטים בתיק קצב

גלעד גרוסמן

30.12.2010 / 0:03

כארבעה חודשים, בדלתיים סגורות, יושבים שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב ודנים באישום נגד נשיא המדינה לשעבר. ראש ההרכב, ג'ורג' קרא, נחשב יעיל ומקצועי ומקצועי במיוחד, ועמו שתי שופטות מנוסות בתחום עבירות המין

"יהיה קשה לערער על התוצאה הסופית של השופטים", חזו השבוע גורמים שנוים במערכת המשפט, בחולקם מחמאות להרכב השופטים בפניו נידון התיק של נשיא המדינה לשעבר משה קצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "מדובר בהרכב של שופטים מומחים ומקצועיים בתחום הפלילי", הוסיפו הגורמים בהתייחסם לשופטי ההרכב, ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח. אמנם, בשלב מסוים במשפט ביקשו פרקליטיו של קצב מצוות השופטים לפסול את עצמו, לאחר שהתירו לארבע קורבנות לכאורה שאינן מופיעות בכתב האישום בשל התיישנות, להעיד במשפט. "מדובר בבית משפט מקצועי האמור להכריע את הדין על סמך ראיות קבילות ורלבנטיות בלבד", אמרו אז השופטים, שדנים מאז בתיק, בדלתיים סגורות, כבר למעלה מארבעה חודשים.

בראש ההרכב שיכריע את עתידו של הנשיא לשעבר יושב ג'ורג' קרא, שופט בית המשפט המחוזי בעשר השנים האחרונות, שהשנה אף מונה ל"שופט בכיר". קרא נחשב לשופט יעיל, ענייני ומקצועי, והוא הדגים זאת בתחילת משפט קצב כאשר הבהיר שלא יאפשר "למרוח" את המשפט. השופט הבכיר נוהג לדון בתיקים בדרך כלל כ"דן יחיד", ובשנים האחרונות כמעט ולא ישב בהרכבים דנו בתיקים פליליים, אך הוא קנה לעצמו תהילה ותדמית של שופט מחמיר במשפטם של חברי ארגון הפשע עיאט-חרירי, כאשר לא היסס לגזור עונשי מאסר כבדים על המורשעים. בעקבות משפט חרירי קרא אף קיבל איומים על חייו והוצמדה לו אבטחה כבדה. ניסיונו של קרא בתיקי עבירות מין מועט יחסית, אך באחרונה ישב בהרכב הערעורים שביטל את זיכויו של אחד הנאשמים בפרשת הפדופילים שנחשפה בערוץ 10.

בשונה מהשופט קרא, לשופטת מרים סוקולוב יש ניסיון רב בתיקי עבירות מין. בין השאר, ישבה סוקולוב, המכהנת כשופטת מחוזי בתל אביב החל מ-2002, בהרכב שהרשיע מחדש את הפדופיל אדריאן שוורץ, וכן גזר שמונה שנות מאסר על הפסיכולוג לשעבר אלי פלח שהורשע בביצוע עבירת מין במטופלת. בנוסף, הרכב בו ישבה קרא גזר ארבע שנות מאסר על אבי קיקוס, אחיה של חנית קיקוס, שהורשע באונס. תיק בולט נוסף שבו סוקולוב ישבה היה תיקו של "האנס מהשפלה", איתן פרחי, שנידון ל-25 שנות מאסר, לאחר שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מין, בהן מעשה סדום ואונס, על סמך דגימת דנ"א שנלקחה ממנו במהלך חקירת הרצח של עו"ד ענת פלינר. כמו כן, הרכב שהיתה חברה בו הרשיע את אסי אבוטבול ודן בפרשת הרצח של השוטר שחצה את הקווים, צחי בן אור.

השופטת יהודית שבח מונתה לבית המשפט המחוזי לפני כחמש שנים, וישבה עד לאחרונה בהרכב פשע חמור בראשות השופט אורי שהם ולצד השופט שמואל ברוך ז"ל. שבח דנה בשורה של תיקי פשעי מין, ובין השאר גזר ההרכב 25 שנות מאסר על אמנון לוי, שאנס במשך שנים נערה שהכיר וניסה לרצוח אותה לאחר שנפרדה ממנו. זיכוי בולט שנרשם להרכב הזה היה זיכויים של שני צעירים שהואשמו באונס של נערה בת 17 אתה בילו במועדון, למרות ששרידי דנ"א שלהם נמצאו על גופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully