וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר חוק הגיור הצבאי מאיים על אישור התקציב

צבי זרחיה

27.12.2010 / 21:24

מליאת הכנסת החלה בדיון מרתוני לאישור חוק ההסדרים והתקציב, בזמן שישראל ביתנו דורשת לקדם את הגיור הצה"לי. נתניהו לח"כים: "בעניין כיל הכנסתם את מרכז הליכוד לכנסת"

מליאת הכנסת החלה הערב (שני) בדיון מרתוני לאישורם של חוק ההסדרים במשק וחוק התקציב לשנים 2011-2012. יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) סיכם עם יושב ראש הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) שהדיון ימשך ברציפות עד ליום רביעי בשעה 21:00 שבו יחלו ההצבעות. מחר יחלו הדיונים בשעה 09:00 ויימשכו עד 21:00 וביום רביעי מהבוקר ועד 21:00, אז יחלו ההצבעות. המשמעות: הדיונים לא יתקיימו עד לשעות המאוחרות של הלילה.

לתקציב ולחוק ההסדרים הוגשו אלפי הסתייגויות והאופוזיציה תנהיג "פיליבסטר" שמשמעותו עיכוב בהצבעות בניסיון להתיש את הקואליציה. בקדימה אמרו כי "לא מדובר בתקציב מדינה, אלא בתקציב הישרדותו של נתניהו. סדר עדיפויות זה הוא מעוות ומביש הגורם לפגיעה בפריפריה, ובחלשים תוך העדפת החרדים וקבוצות סקטוריאליות. גם בתום 3 ימים שבהם נעבור סעיף-סעיף בתקציב, אנו מודעים לכך שאת הקואליציה הזו שנקנתה בכסף ציבורי רחב תמשיך לשרוד אבל לא לאורך זמן רב".

בתוך כך, משבר חוק הגיור הצבאי מאיים על אישור התקציב ביום רביעי. רה"מ בנימין נתניהו בוחן את דרישת שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) לקדם כבר מחר את חוק הגיור הצבאי באמצעות הבאתו לוועדת הכנסת שתחליט להעבירו לוועדת החוקה שבראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). בוועדת חוקה יש רוב בעד חוק הגיור הצבאי להמשך הליכי החקיקה.

ואולם, בש"ס טוענים כי קידומו של החוק עלול לגרום לחברי הסיעה להצביע נגד התקציב. בישראל ביתנו טענו, כי ביקשו לקדם את חוק הגיור הצבאי אך לא הגישו אולטימטום להצביע נגד התקציב. בכנסת טוענים כי יעשו מאמצים ליישב את המחלוקת מאחר שנתניהו לא יכול להרשות לעצמו שלא לאשר את התקציב ביום רביעי בלילה.

נתניהו ורג התעמתו בדיון בסיעה

נתניהו מתח הערב ביקורת על גיוסם של חברי מרכז ליכוד להצבעות בכנסת מטעם כימיקלים לישראל (כיל) והאופנוענים. בישיבת סיעת הליכוד שנערכה הערב לקראת ההצבעות על התקציב קרא נתניהו לח"כים לתמוך בתקציב אך גם התייחס ללחצים שהפעילו בשבוע שעבר על ח"כים בוועדת הכספים חברי ליכוד העובדים בכיל. הפעילים לחצו על הח"כים להתנגד להצעת שר האוצר יובל שטייניץ שנכללה בחוק ההסדרים, שלא להעניק הטבות במס לכיל במסגרת החוק לעידו השקעות הון.

נתניהו אמר כי "אני לא אוהב את מה שעושים עם כימיקלים והאופנועים - מביאים את מרכז הליכוד פנימה לכנסת". ח"כ מירי רגב שהגנה בשבוע שעבר על עמדת עובדי כיל בוועדת הכספים, התפרצה לדבריו וקראה "זה לא מכובד. אני מאמינה שלא צריך לפטר 7,000 עובדים בנגב העובדים בכימיקלים לישראל".

רגב הודיעה כי לא תצביע בעד התקציב בגלל אי השגת פתרונות מספקים לנושא מחירי הדיור לזוגות צעירים. היא מתכוונת להיעדר בהצבעות על התקציב. היא אמרה כי "לא יכול להיות מצב שלא נהיה חברתיים". נתניהו השיב לה: "זה לא יכול להיות. הוותיקים לא עושים את מה שאת עושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully