וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה העזתית לעופרת יצוקה: עץ לכל שהיד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.12.2010 / 16:50

שרי חמאס ציינו את היום הראשון במבצע הנטיעות "עץ לכל שהיד", שנערך בחלוף שנתיים למבצע 'עופרת יצוקה'. במסגרת המבצע ינטעו ברצועה 100,000 עצים - "אחד לכל שהיד שנהרג בהיסטוריה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ברצועת עזה ציינו היום (שני) שנתיים למבצע "עופרת יצוקה" והשיקו מבצע משלהם, "עץ לכל שהיד", במסגרתו ישתלו 100 אלף עצים. בטקסים היום לקחו חלק שרי ממשלת חמאס, ראשי הפלגים הפלסטינים הפועלים ברצועה ומאות אזרחים. המשתתפים הניפו תמונות של מנהיגים שנהרגו, ובראשם יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת, מייסד חמאס השייח' אחמד יאסין, מייסד החזית העממית אבו עלי מוסטפא ומייסד הג'יהאד האיסלמי פתחי שקאקי.

ד"ר יוסוף איברהים, ראש הרשות לאיכות הסביבה העומדת מאחורי הפרויקט, אמר כי מחקר שנערך באחרונה מעלה כי באדמות בצפון הרצועה קיימים סוגים רבים של רעלים שנשארו מההפגזות הישראליות במלחמה בעזה. "ישראל השתמשה בכוונה בתחמושת אסורה על פי האמנות הבינלאומיות, במטרה לחסל את יסודותיו של העם הפלסטיני ולהרוס את הסביבה ברצועת עזה", הוסיף.

לדבריו, 100 אלף העצים שיישתלו ברחבי הרצועה מייצגים את מספר השהידים שנהרגו על ידי ישראל במהלך ההיסטוריה של העם הפלסטיני. "החלטנו להתחיל לשתול את העצים בצפון הרצועה משום שמדובר באזור שעמד בפני המתקפות הנפשעות ביותר של ישראל", אמר. שר החקלאות בממשלת חמאס אמר כי העצים יעבירו לישראל מסר לפיו "תושבי עזה נחושים להתנער מהכיבוש".

בתוך כך, מספר נציגים של פלגים חמושים ברצועה כינסו היום מסיבת עיתונאים בעזה והבהירו כי ארגוניהם "ערוכים ומוכנים לקראת כל תקיפה אפשרית ישראלית על הרצועה". לדבריהם, "ההסלמה הציונית מוסיפה לנו כוח ודבקות בהתנגדות וברצון לחטוף חיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully