וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי באשכול: "עזה היא מוגלה מכל בחינה שהיא"

רמי שני

27.12.2010 / 13:12

סגן שר הביטחון ערך ביקור בשטחי המועצה האזורית שממשיכה לספוג ירי מכיוון הרצועה והתייחס לנעשה בעזה. "זה מקום של עוני, של אנשים שחיים בלי עתיד"

סגן שר הביטחון מתן וילנאי (העבודה), התייחס היום (שני) במהלך ביקור במועצה האזורית אשכול למצב הביטחוני ברצועת עזה. וילנאי אמר כי מדובר באזור מוכה וכי "עזה היא מוגלה מכל בחינה שהיא. היא מקום של עוני, של אנשים שחיים בלי עתיד. שלטון החמאס, במקום להיות שלטון שדואג לאזרחיו ובמקום לחלץ אותם מהעוולות שבה הם חיים, מחליט שהוא צריך לכבוש את ירושלים. אין לו שום סיכוי לכבוש את ירושלים - אבל לעשות צרות כן ולכן גם הפלסטינים וגם אנחנו משלמים מחיר כבד. עד שהחמאס לא יבין שדרך הכוח לא מגיעים לשום מקום, הדבר הזה לא ייפתר".

וילנאי אמר בנוסף, כי התנהלות ראשי הרשויות בעניין העתירה שהגישו לבג"ץ בדרישה להציב את מערכת "כיפת ברזל" באזור עוטף עזה, היא נכונה: "ראשי הרשויות מייצגים דבר אמיתי ונכון. הם רוצים להגיד לממשלה 'הרי לא תוכלי לפרוס פה את כיפת ברזל לתמיד, לכן תדאגי למגן את הישובים'. הדיון על טווח המיגון הוא מגוחך, כי ברור שהטווחים ילכו ויתארכו. האיום קיים באופן קבוע ואנחנו רוצים שתושבי ישראל יגורו כאן וצריך לדאוג להגנתם". וילנאי אמר את הדברים בעת חנוכת מוקד ביטחון חדש במועצה האזורית אשכול. לדבריו, הוא אמור לדון עם אנשי משרד ראש הממשלה, על תוספת של 125 מיליון שקלים לתקציב המיגון. בנוסף, וילנאי גם שיבח את עמידותם של התושבים בפני הירי ואמר כי אם היישובים היו ננטשים בעזה "היו חוגגים על הניצחון הזה הרבה זמן".

בהתייחסו למתרחש במפלגת העבודה אמר וילנאי כי יש מנהיג אחד במפלגה וצריך להתלכד סביבו. הוא הוסיף כי הוא לא רץ לראשות המפלגה, אך כשיהיה מועד לבחירות הוא יידע להתארגן בהתאם. "אני מאמין שצריך לתמוך בעבודה, אחרת קם הציבור ואומר: 'למה לנו לתמוך במפלגה שכל הזמן האנשים בה רבים אחד עם השני?' אני משוכנע שאם נפעל נכון, נעלה בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully