וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה נגד ליברמן: הוא לא יכול לייצג את ישראל

קובי מנדל ורמי שני

27.12.2010 / 12:44

שרי העבודה תקפו את שר החוץ ליברמן, שכינה את הטורקים שקרנים. ברק: "לא נהפוך מחלוקת לריב". בן אליעזר: "הוא לא מייצג יותר את ישראל". וילנאי: "התבטאות אומללה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מתקפה של בכירי העבודה נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן: שר הביטחון אהוד ברק, אמר היום (שני) כי מטרתה של ישראל כיום היא להביא לנורמליזציה ביחסים עם טורקיה. במהלך ביקור שערך במפעל אלביט מערכות בקריית המדע של חיפה, אמר שר הביטחון, כי לישראל אין כוונה להרחיב את המחלוקת עם טורקיה. לדבריו, טורקיה היא מדינה חשובה ולא נהפוך נושאים שבמחלוקת למריבות. כזכור, בנאום שנשא אתמול בפני שגרירי ישראל, כינה ליברמן את הטורקים "שקרנים".

במקביל, שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, אמר כי ליברמן אינו יכול לייצג את ישראל וקרא לנתניהו "לומר לו עד כאן. לא יהיו שני קולות". בראיון לקול ישראל אמר בן אליעזר, כי את הטענות אין להפנות לשר החוץ אלא לראש הממשלה, מי שמינה אותו. "שר החוץ הוא שופרה של מדינת ישראל והדברים שאמר אתמול על טורקיה חמורים מאוד".

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, תקף גם הוא את התבטאויותיו של שר החוץ והגדיר אותן כחסרות טעם. בביקור במועצה האזורית אשכול אמר וילנאי כי "ההתבטאות של שר החוץ, היא כרגיל התבטאות אומללה, מיותרת, אין לה מקום ויש בה שיקולים שהם לא טובתה של מדינת ישראל אלא שיקולים זרים לחלוטין. זהו ויכוח מוזר, שראש הממשלה ושר החוץ מנהלים מעל דפי התקשורת, על מי מייצג את מי. מדיניות הממשלה היא
היא ברורה והתבטאויות שר החוץ לא תורמות כלום לעניין ועושות נזק למדינת ישראל. אני מבין את תפקידו של שר החוץ בצורה שונה".

בדברים שנשא אתמול ליברמן אמר: "צריך להבין שהשינוי בטורקיה לא קשור לישראל. קורה שם שינוי פנימי עמוק שאינו קשור לישראל, כמו שמהפכת חומייני באירן לא הייתה קשורה לישראל". הוא דחה את דברי הביקורת שהשמיע אתמול שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, לפיהם בניגוד לטורקיה, ישראל הייתה מהססת לעזור לישראל במקרה אסון. הוא הדגיש כי "אינני יכול לסבול שקרים והאשמות שווא כאלה כלפי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully