וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים הפגינו: "יהודי לא מגרש ערבי"

27.12.2010 / 11:42

מרצים וסטודנטים מסמינר הקיבוצים הפגינו נגד שנאת זרים וגזענות. סטודנטית ערבייה: "גילויי הגזענות בישראל אינם דבר חדש. אני מתקשה למצוא דירה בין משכירים יהודים בת"א"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

מאות סטודנטים מסמינר הקיבוצים ומוסדות אחרים הפגינו הבוקר (שני) בתל אביב נגד "מכת הגזענות נגד ערבים וזרים המורגשת בימים האחרונים" כהגדרתם. יחד עם הסטודנטים הפגינו בצומת הרחובות ש"י עגנון ודרך נמיר בעיר גם מרצים לחינוך מהסמינר שבאו לתמוך במאבק. המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "יהודי לא מגרש ערבי" ו-"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". במהלך ההפגנה הופיעו כמה תלמידים ממגמת המשחק כשהם מחופשים לחרדים.

ראש המגמה הירוקה בסמינר הקיבוצים, ד"ר אילנה אבישר, אמרה כי "גזענות היא דבר חמור במיוחד בתוך עם שהיה חשוף לגזענות לאורך השנים. ישנה חשיבות רבה שסטודנטים לחינוך הם שמובילים את המאבק". אטארה מארחשה, סטודנטית ערבייה מהצפון הלומדת חינוך בסמינר אמרה כי "גילויי הגזענות בישראל אינם דבר חדש, הם פשוט התגברו בשבועות האחרונים. אני אישית מרגישה את זה במצוקת הדיור. אני מתקשה למצוא דירה בין משכירים יהודים באזור תל אביב".

ראש המכון לחינוך מתקדם במוסד, פרופ' נמרוד אלוני, תמך גם כן במאבק. "אני אזרח שרוצה לראות את ישראל כדמוקרטית ולא כמדינה גזענית, מדינת אפרטהייד", אמר הראל, "הבית שלנו מתכער מגזענות וזו בושה גדולה. כמו שרופא חייב להגן על מטופלים מפני מגפות פיזיות, מחנך חייב להגן מפני תופעות חברתיות כמו גזענות, המוגדרת בעיניי כסרטן חברתי לאורך הימים". בהמשך פנה הראל לסטודנטים וקרא "מי שרוצה אנשים תרבותיים ושוויוניים, נדרשת ממנו עבודה חינוכית קשה".

יו"ר אגודת הסטודנטים בסמינר הקיבוצים יותם ברום אמר לוואלה! חדשות כי "הגבול נחצה ותופעות הגזענות בישראל הולכות וגוברות מדי יום. היום החלטנו להגיד מספיק. כסטודנטים לחינוך אנחנו לא מסכימים לעבור על כך לסדר היום. כמחנכים אנחנו נחנך אחרת כנגד כל אפליה לטובה ולרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully