וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים לעשות לייק? הפייסבוק הגיע לאקדמיה

28.12.2010 / 9:00

בתחרות שנערכה במסגרת קורס לשיווק במכללה למנהל, השתמשו הסטודנטים ברשת החברתית על מנת לקדם מוצרים בידיוניים. המנצח: מי שקיבל הכי הרבה "לייקים"

במסגרת תרגיל לימודי בקורס ליסודות השיווק במכללה למנהל, שיחקה הרשת החברתית פייסבוק תפקיד מרכזי כאשר הצלחתם של התלמידים נקבעה על פי מירב "הלייקים" שקיבלו

אחרי שכבש את העולם בסערה, הפייסבוק נוחת גם באקדמיה: במסלול האקדמי המכללה למנהל זיהו את מקומן המשמעותי של הרשתות החברתיות, ופייסבוק בראשן, כזירה מרכזית לפעילות חברתית כמו גם לשיווק וקידום מכירות. במסגרת תרגיל בקורס יסודות השיווק הקימו הסטודנטים במכללה כ-700 קבוצות פייסבוק וניהלו תחרות צמודה במשך חודשיים, אשר הגיעה לסיומה בשבוע שעבר בטקס מיוחד שנערך במכללה.

המרצים בקורס "יסודות השיווק" הטילו על הסטודנטים משימה לימודית: עליהם להתחלק לקבוצות קטנות, לבחור מוצר שקיים במציאות או מוצר שימציאו, ולשווק אותו בעזרת רשת הפייסבוק בלבד. השלב הראשון של המטלה התנהל כתחרות בין כ-700 קבוצות של סטודנטים, כשהמטרה היא לזכות בכמות ה"לייקים" הגדולה ביותר. 20 הקבוצות שזכו במירב ה"לייקים" לאורך השלב הראשון העפילו לגמר.

הקבוצה שזכתה לבסוף הציעה לשווק בישראל מחשבים ניידים בעיצוב אישי. אותה קבוצה, אשר בראשה עומדים הסטודנטים יוסי מזרחי, מריה בלו ודניאל בניסטי, גרפה קרוב ל-1,500 לייקים באתר, הצטיינה ביצירת "נאמנות לקוחות" גבוהה, וזכתה להרבה "לייקים פעילים", כלומר גולשים רבים חזרו בפעם השנייה והשלישית לעמוד הפייסבוק של הקבוצה, הודות לעדכונים ולתכנים החדשים שהעלו אליו.

הפרסום הפיקטיבי הפך למציאות

קבוצה אחרת של סטודנטים הקימה קבוצה בשם: Dunkin' Donuts Israel: The comeback שמטרתה ל"ברר" האם השמועה נכונה - האם רשת "דאנקן דונאטס" חוזרת לישראל? גולשים רבים ונלהבים ביקשו לדעת היכן ייפתחו הסניפים החדשים של הרשת, ואיפה משיגים כרטיסים לאירוע ההשקה החגיגי בנמל תל אביב. הגולשים הנרגשים התאכזבו לגלות שהסיבה לכל הרעש היא בסך הכל חלק מהתרגיל של הקורס המדובר.

קבוצה אחרת בשם "פוקס דוגס" ביקשה לברר האם לחברת "פוקס" כדאי להתפתח לגזרה חדשה, אופנת ביגוד והנעלה לכלבים. אותם סטודנטים פתחו בדף הפייסבוק עולם שלם של הלבשה עבור חברו הטוב ביותר של האדם. קבוצה נוספת, הציעה רעיון יצירתי אחר: נעלי עקב שהופכות ברגע לשטוחות.

מרצה לשיווק ופרסום בביה"ס למינהל עסקים במכללה, שלומי לחנה, סיפר על המיזם: "שמחנו לראות שהסטודנטים 'לומדים לשחות' בצורה מהירה ומעוררת הערכה. הסטודנטים והסטודנטיות ישמו הלכה למעשה טכניקות של בידול, מיצוב, הגדרת פלחי שוק, וגם עקרונות של תחרות הוגנת ואתיקה בפרסום".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully