וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יוחמר האיסור על פרסום שירותי מין

27.12.2010 / 2:06

הוועדה לקידום מעמד האישה תדון בהצעת חוק לפיה יחול איסור גורף על פרסום שירותי מין, גם אם הדבר לא נכתב במפורש במודעה. "קטיעת חוליית הפרסום תפגע בסחר בנשים ובתעשיית הזנות"

הוועדה לקידום מעמד האישה תדון בשבוע הבא בהצעת החוק של חברי הכנסת אורית זוארץ (קדימה) ודב חנין (חד"ש) בדבר איסור פרסום מודעות המציעות שירותי מין, גם במקרים שמודעות אלה מוסוות תחת ההגדרות 'ליווי', 'עיסוי', או 'אירוח'. על הצעת החוק החדשה חתומים לצד היוזמים 35 ח"כים.

חבר הוועדה, ח"כ דב חנין, טוען כי פרסום שירותי מין הוא חלק משידול לזנות וגורר פגיעות קשות בזכויות הנשים ובכבודן. לדבריו, "קטיעת חוליית הפרסום תפגע בסחר בנשים ובתעשיית הזנות". יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ, אמרה כי "קידום הצעת החוק הוא תקדים חשוב, ומעיד על כך שישראל מתקדמת להגנה על זכויות אדם בכלל וזכויות נשים בפרט. הגיע הזמן לתקן את העיוות בחקיקה - במקום להתחסד ולהגן על רגשות הציבור, יש להתמקד בהגנה על הקורבנות".

לטענת יוזמי ההצעה, חשיבותו של החוק הוא בעצם האמירה כי המודעות המציעות שירותי מין הינן פסולות. על פי ההצעה, יחול עונש של שלוש שנות מאסר על המפרסם, זאת במטרה ליצור הרתעה. כמו כן, כל תשלום שיגיע לידי המפרסם תמורת הפרסום יוחרם, והוא יחוייב לשלם קנס כספי גבוה.

בישיבת ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים שהתקיימה בחודש יוני 2007, ציינה השופטת דליה דורנר, כי "אם היינו מפרשים את כל הפרסומים האלה כסיוע לסרסרות, זה היה הרבה יותר פשוט. הרע בזה הוא שנותנים יוצאים מן הכלל. אומרים שמותר לפרסם מודעה בתנאים אלה ואחרים. אבל מה פתאום? זאת סרסרות".

עד כה פרסום שירותי זנות היה מותר תחת סייגים מסוימים, על רקע הנימוק "הגנה על רגשות הציבור". החוק הקודם בנושא התקבל בשנת 2008 והוצע על ידי ח"כ לשעבר זהבה גלאון (מרצ), שתקפה אז את הרשויות על כך שאינן פועלות למען אכיפתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully