וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל סינון: שאלות התלמידים לרמטכ"ל תואמו מראש

יהושע בריינר

27.12.2010 / 0:02

רא"ל אשכנזי הגיע למפגש עם שמיניסטים בתיכון בי-ם, שהציגו בפניו מגוון שאלות לקראת גיוסם. בדיקה העלתה כי השאלות לא היו ספונטניות, אלא נקבעו מראש על ידי חיל החינוך

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תלמידי התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות בירושלים קיבלו אתמול (ראשון) שיעור מאלף בדמוקרטיה וחופש העיתונות, זאת לאחר שכל השאלות ששאלו את הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי בפגישה שנערכה עמו, תוכננו מראש ואושרו על ידי חיל החינוך. הרמטכ"ל עצמו זכה להגשים את חלומו הרטוב של כל פוליטיקאי: ראיון נטול הפתעות, כשכל השאלות הוקראו מתוך דפים. יצוין, כי אשכנזי לא ידע מראש מה יישאל.

השאלות נכתבו מראש על ידי התלמידים, הועברו לאנשי חיל החינוך של מחוז ירושלים, ורק אז נבחרו התלמידים שישאלו את החייל מספר אחת שאלות. בחיל החינוך אף הגדילו לעשות, הדפיסו לפני האירוע את שאלות התלמידים, ועקבו במהלך הצגתן כדי לוודא שכל תלמיד שואל את השאלה עליה סוכם.

במסמך שהושאר באולם התיכון לאחר האירוע הנושא של סמל מערך מג"ן של חיל החינוך, האמון על מורות-חיילות, וכן את סמל החיל, מופיעות שאלות התלמידים תחת הכותרת "שאלות למפגש פרידה מהרמטכ"ל, 2010", ולאחר מכן מופיעים שני מקבצי שאלות. לפני כל שאלה מופיעות צמד המילים "כבוד הרמטכ"ל" ולאחר מכן השאלה אותה שאל התלמיד. כך למשל, תלמיד אחד לוהק לתפקיד השואל את השאלה: "כבוד הרמטכ"ל, מה אתה חושב שאפשר לעשות כדי להגביר את אחוז המתגייסים לצה"ל?".

יש לציין כי חלק מהשאלות היו פחות נוחות, כמו למשל סוגיית גלעד שליט. "אמרו לנו להכין את השאלות מראש כדי שלא יהיו פאדיחות או שמישהו ישאל משהו שלא נוח לצבא", סיפר אחד התלמידים באולם. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "השאלות המופנות לרמטכ"ל בביקוריו בבתי הספר ברחבי הארץ נבחרות ומנוסחות על ידי תלמידי בית הספר בלבד. עם זאת, על מנת למנוע כפילויות בשאלות ולאפשר מענה מקיף לשאלות התלמידים, מועברות השאלות מראש לגורמי חיל החינוך והנוער הרלוונטיים".

(עדכון ראשון: 26.12.2010, 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully