וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בבית יהונתן בי-ם: האיטום והפינוי נדחו

26.12.2010 / 18:49

עיריית י-ם הודיעה כי החליטה על דחיית ההליך בבית יהונתן, משום שעמותת "עטרת כהנים" הסכימה לדחות פינויו של בניין סמוך המאוכלס בתושבים ערבים

עיריית ירושלים הצליחה להגיע הערב (ראשון) לפשרה בעניין איטום בית יהונתן בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים - ובעקבותיה תידחה ההוצאה לפועל של צו האיטום והפינוי של המבנה. העירייה החליטה לדחות את הפינוי לאחר שעמותת "עטרת כהנים" הסכימה לדחות את פינויו של בניין סמוך המאוכלס בערבים.

מלשכתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נמסר כי "עם בקשתה של עמותת 'עטרת כהנים' לדחות את ביצועו של הצו כלפי התושבים הערבים, הוחלט שלא להקדים את ביצוע צו האיטום של בית יהונתן ולבצעו בעתיד בהתאם לסדר הקריטריונים שקבעה מועצת העיר, החלים בכל העיר". עוד נמסר כי "ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, סבור זה זמן רב, כי יש לדחות את מימוש כלל הצווים בסילוואן, ערביים ויהודיים כאחד, עד למימושו התכנון המחודש שעורכת העירייה בשכונה בהסכמת נציגי התושבים ולרווחתם".

אחר הצהריים דחה בית המשפט העליון את בקשתם של דיירי בית יהונתן לעכב את גזר הדין של בית המשפט המנהלי בירושלים. בית המשפט המנהלי גזר על כל אחד מהדיירים קנס של 3,500 שקלים, וכן הורה לאטום את הבית, והדיירים ביקשו לעכב את ביצוע גזר הדין עד להחלטה בעניין בקשתם למשפט חוזר, וטענו שההחלטה מתעכבת בשל שביתת הפרקליטים.

השופטת עדנה ארבל דחתה את הבקשה, תוך שהיא קובעת כי הדיירים נמנעים כבר למעלה משנתיים מביצוע העונש שנגזר עליהם. "בכך הם עושים דין לעצמם ומפרים החלטות שיפוטיות", אמרה ארבל. מוקדם יותר היום סירב בית המשפט, שדן בבקשה אחרת של הדיירים, להוציא צו זמני למניעת ההריסה לפני שתתקבל תגובת העירייה, וחייב את העירייה להשיב עד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully