וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ששב מאנגולה אובחן כחולה במלריה, מצבו טוב

קובי מנדל

26.12.2010 / 19:32

בפעם השנייה בתוך חודשיים אובחן בביה"ח "בני ציון" בחיפה מקרה של מחלת המלריה, שנגרמה כתוצאה משהות באפריקה. בביה"ח מתריעים מפני הסכנות הכרוכות באי נקיטת פעולות מנע

במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה אובחן מקרה שני בתוך חודשיים של מחלת המלריה. הפעם מדובר בצעיר בן 30 ששב מאנגולה. הצעיר אושפז בסוף השבוע בבית החולים בתום סדרת בדיקות שעבר ביחידה למחלות זיהומיות. יצוין כי לפני כחודש מתה בבית החולים בנהריה אישה שחלתה במלריה, לאחר ששבה מגיניאה.

לפני כחודשיים אושפזה ב"בני ציון" צעירה בת 23 שחזרה מלאוס כשהיא סובלת מתסמיני המלריה: חום גבוה, צמרמורות, עייפות וכאבי ראש. מנהל מרפאת המטיילים והיחידה למחלות זיהומיות ב"בני ציון", פרופ' ישראל פוטסמן, אמר כי "שני המקרים שאובחנו אצלנו בטווח קצר של חודשיים בלבד, מעידים על תופעה חמורה שבה צעירים היוצאים לטיולים או לעבודה בארצות שבהן נחשבת המלריה לאחד מגורמי התמותה העיקריים, לא נזהרים וחוזרים לארץ כשהם סובלים ממנה".

"רק לפני חודש חווינו בבית החולים בנהריה מקרה טרגי של אישה שלא נטלה אמצעי מנע ונפטרה ממחלת המלריה", מוסיף פטוסמן, "מצבו של המאושפז הנוכחי לא קשה, אבל התמונה הכללית המצטיירת עגומה מאחר שלא הוא ולא רבים אחרים שנוסעים לתקופות ארוכות, נטלו טיפול מונע".

פוטסמן הדגיש כי "מחלת המלריה גובה יותר ממיליון קורבנות בשנה ועל המטיילים לדעת כי המחלה היא סכנה אמיתית ומוחשית באזורים רבים בעולם. היא נפוצה בארצות טרופיות וסוב-טרופיות ונחשבת לאחד מגורמי התמותה העיקריים באפריקה ובעולם כולו. המחלה מהווה בעיה חמורה ואף איום על המדינות שבהן היא לא נפוצה וסיכון משמעותי למטיילים".

בבית החולים מבקשים מצעירים המתכננים לטייל בארצות שבהן קיימת סכנת מלריה, לגשת למרפאת המטיילים הקרובה ולהצטייד בכדורים מונעי מלריה, שיינתנו להם בהתאם לאזור שבו הם מתכוונים לטייל והמקנים הגנה בשיעור של כ- 95% מפני הידבקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully