וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בסילוואן: אבנים יודו על בית יהונתן

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

26.12.2010 / 15:00

לקראת איטומו המתוכנן של הבית בשכונת סילוואן, גוברת המתיחות בשכונה. ילדים יידו אבנים לעבר הבית ובמקביל דייריו עתרו נגד כוונת האיטום

מספר ילדים תושבי שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים יידו בצהרים (ראשון) אבנים לעבר בית יהונתן בו מתגוררים מתנחלים בלב השכונה וכן לעבר כוחות מג"ב המוצבים במקום. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות משטרה הוזעקו למקום ופינו את המפגינים. התקרית אירעה על רקע הודעת עיריית ירושלים כי תאטום את הבית, שנבנה באופן לא חוקי, במהלך השבוע.

ביום חמישי הגישו דיירי הבית השנוי במחלוקת עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא צו מניעה נגד איטום הבית עד לבירור הערעור שהגישו בנושא הבעלות על הקרקע לבית המשפט. השופט אשר גרוניס קבע היום כי אין מקום להוציא צו על תנאי במעמד צד אחד, והורה לעיריית ירושלים וליועץ המשפטי לממשלה להשיב עד מחר על העתירה. לטענת ארגון "עטרת כהנים" העומדים מאחורי אכלוס הבית, העירייה והמשטרה מתכוונות לבצע את צו האיטום מחר.

בעקבות החלטת בג"ץ, שלח פרקליטם של הדיירים, עו"ד זאב שרף, מכתב ליועץ המשפטי של העירייה, יוסי חביליו, ולפרקליטות, בו כתב כי הוא משוכנע שהרשויות לא יבצעו את האיטום על מנת לא להציב את בית המשפט מול עובדה מוגמרת. עם זאת, הוא הוסיף כי אם אין בכוונת העירייה "לכבד את בית המשפט העליון" ולאפשר לו לקבל החלטה בנושא, הוא מבקש לדעת על כך בהקדם האפשרי.

מוקדם יותר היום התייחס המפכ"ל, רב ניצב דודי כהן, לכוונת עיריית ירושלים לאטום את הבית וקרא לשמור על החוק גם במקרה של פינוי. "משטרת ישראל במחוז ירושלים בפיקודו של ניצב אהרון פרנקו תשלים את ההכנות והתיאומים הנדרשים למימוש ההחלטה במועד שייקבע בין הצדדים", אמר כהן, "יש לממש את נתיב ההידברות או החלטות משפטיות ולנסות למנוע את המחאה הבלתי חוקית שמתגבשת. על ראשי הציבור, המנהיגים ואנשי הדת לגלות אחריות ולהשפיע על ציבוריהם ותומכיהם על מנת שיבחרו באיפוק ובמחאה לגיטימית וחוקית בלבד. משטרת ישראל לא תאפשר פגיעה באוכלוסייה ובסדר הציבורי או בשוטרים עצמם ותפעל למימוש שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully