וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "לא ניתן שיירו על אזרחים ויישובים"

26.12.2010 / 14:09

במפגש עם תלמידים בי-ם, התייחס הרמטכ"ל להסלמה בדרום והזכיר כי ישראל לא איבדה את הזכות להגנה עצמית. הוא גם התייחס לנושא שליט ולהשתמטות מצה"ל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, נפגש היום (ראשון) עם תלמידים בתיכון הישראלי למדעים ואמניות בירושלים והתייחס להסלמה בדרום, להשתמטות מצה"ל ולמאמצים להביא לשחרורו של החייל גלעד שליט משבי חמאס.

בהתייחסו למצב ברצועת עזה אמר אשכנזי לתלמידים כי "לא איבדנו את הזכות להגנה עצמית וגם במלחמה הבאה נעשה הכול כדי להקטין פגיעה באזרחים. עם זאת, לא נוכל להרשות מצב שיירו על אזרחינו ויישובינו מתוך מקום בטוח בין אזרחים". לדברי אשכנזי, "בהשוואה למדינות וצבאות אחרים, אזרחי המדינה יכולים להיות גאים במוסר ובטוהר הנשק של חיילינו".

אשכנזי התייחס לביקורת על קיצוץ המכסה לדחיית שירות לצעירים על מנת שייבצעו שנת שירות ואמר כי הדבר נובע ממחסור בכוח אדם בצבא. "הכפלנו את כמות המלש"בים להם דוחים שירות, אבל הגענו למצב שחסרים לנו אנשים לגיוס ויש גבול למכסה אנו עומדים כעת על מכסה סבירה, אך איננו נגד שנת שירות", הסביר רמטכ"ל, "בשנה הבאה נשקול שוב עמדתנו בנושא". את ההשתמטות מצה"ל כינה הרמטכ"ל כנורמה פסולה. "מובן למה לא מקובל שחלק ישרתו וחלק לא, אם כל אחד יחליט שהוא רק מקבל זכויות ואין עליו חובות, יהיה קשה לנהל כאן מדינה".

הרמטכ"ל דן גם למאמצים להביא לשחרור שליט ואמר כי "יכול להיות שעושים הכול, אבל כנראה שלא עושים מספיק כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה". לדבריו, "כל עוד גלעד שליט בשבי והוא לא שב הביתה המשימה לא הושלמה. צה"ל ממשיך ויעשה כל מאמץ כדי להביא את גלעד הביתה. אנו מחויבים כמי ששלחו אותו להחזירו. צה"ל לא השלים את המשימה, עד שיחזור הביתה לחיק משפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully