וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתול המפונק והילד שבדרך

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

27.12.2010 / 10:32

תינוק בדרך לבית עם חתול שאוהב תשומת לב וגם לטפס על דברים מוגבהים ? החתול אוכל ו"מנגב ידיים" דווקא על הקיר? אל חשש, לריבי וריני, צמד המומחיות שלנו לחתולים פתרונות

תינוק חמוד בן 5 חודשים עם חתול שחור. ShutterStock
אין קנאה. תינוק בן 5 חודשים וחתול שחור/ShutterStock

יש לנו שני חתולים וכלבה. חתולה אחת מעדיפה את גינתנו והחתול השני, סקרן שאוהב תשומת לב, את הבית. אני בחודש ה-7 ופוחדת מכל האינטראקציה שתיווצר בין החתול הביתי לתינוק כי הוא חתול שאוהב לקפוץ על דברים מוגבהים. איך להבהיר לו שלול ושידה הם מחוץ לתחום מבלי להעליב

שלום רב ותודות על השאלה. הנושאים הקשורים בלידה, תינוקות וחתולים גורמים לאנשים בהחלט להיות בחרדה ולכן אנחנו כאן – להרגיע! אין כל סיבה לדאגה כלל וכלל! מיליוני אנשים ותינוקותיהם גרים עם חתולים וגדלים איתם במשך שנים רבות וזה תמיד כיף גדול.

הכי חשוב – להיות רגועים גם בתחום הזה ולדעת העובדות. חתולים לא פוגעים בתינוקות וגם לא בילדים. בעצם – אין להם כל רצון להיות במגע קבוע עם תינוקות ואח"כ זה תלוי ב"כימיה" בין הילד והחתול. בדרך כלל החתולים מתעניינים לרגע או שניים במשך היום בתינוק החדש ואז הולכים לענייניהם. כאשר ההורים לא עושים מהעניין משהו מיוחד, גם החתול לא עושה משהו יוצא דופן, אחרי ההיכרות הראשונית.

החתולים שלכם הם חלק מהמשפחה וכאשר תכניסו את הלול והשידה – תנו להם להריח זאת אם הם רוצים בכך – ואז פשוט כסו זאת במשטח אשר לא יהיה להם נעים לשכיבה – עד הזמן בו תצטרכו להשתמש בריהוט זה. כלומר – מומלץ מאד לרכוש וגם להכניס הביתה את כל הדרוש לתינוק עוד לפני הלידה ואז החתולים יריחו זאת ויתרגלו לכך. משטח פלסטי – ניילון וכדומה, אשר יונח על הריהוט ימנע מהחתולים להתרגל לשכב עליו וכך כאשר התינוק יגיע – זה כבר יהיה מחוץ לתחום באופן טבעי.
בנוסף – חשוב מאד לדאוג למקומות נוחים , חמימים וגבוהים עבור החתולים – מפני שציינת במדויק שהם אוהבים מקומות מסוג זה.

אנא – דעו שאין קינאה בין חתולים ותינוקות. חשוב להבין שכאשר החתולים מקבלים את כל הדרוש להם , פיזית ונפשית , בדיוק כפי שאתם עושים כעת לפני הלידה – אז הכל זורם על מי מנוחות גם אחרי הלידה והגעת התינוק הביתה. אהבה, קבלה, סבלנות וכמובן התייחסות חיובית – כל אלה לחתולים באופן קבוע, גם אחרי הלידה – והכל יהיה טוב – מבטיחות!!

יש לנו הרבה מאד לקוחות אשר ייעצנו להם לפני הלידה – והכל כמובן הסתדר באופן מלא לטובה – אחרי הלידה ויש חיים מאושרים עם המשפחה המורחבת – תינוק וחתולים. אז המון הצלחה!

סימני רגלי חתול. ShutterStock
דווקא על הקיר. סימני כפות רגליים/ShutterStock

יש לי חתול מעוקר בן 4. הוא ברשותי מעל לשנתיים ואין עוד בעלי חיים בבית. כמעט בכל פעם שהוא מסיים לאכול הוא מנגב את ה"ידיים" בקיר ומשאיר סימנים. יש לציין כי זו פינת האכילה שלו ואף בעל חיים אחר לא נמצא בבית או מתקרב לקערת האוכל שלו. מה פשר ההתנהגות הזו?

אכן – התנהגות חריגה, אבל – בלי לראות זאת בווידאו – ניתן לומר שמדובר בניסיון לכסות את המזון אשר נשאר בצלחת.
ייתכן מאד והחתול שלכם מאד חכם ולכן הוא מנסה להסתיר את המזון אשר נשאר לאחר שהוא סיים את אשר הוא הרגיש צורך לאכול – כדי שבאופן עקרוני – אף אחד לא יידע מה בעצם הוא אכל.
החתולים שלנו, גם אם הם חיים לבדם – הם עדיין בעלי גנטיקה דומה לנמרים ולכן הם עושים לעיתים פעולות מוזרות , אשר חיות בר עושות באופן אינטואיטיבי להסתיר עקבותיהם .
בכל מקרה- אנא התחילי בניקיון של כלי האוכל בכל יום כמובן. החליפי את כלי האוכל לקערה עם בסיס רחב ועשויה מחומר טבעי – זכוכית, קרמיקה , פורצלן וכדומה – ודאגי לכך שבכל 12 שעות החתול החכם שלך יקבל מזון יבש טרי ואת השאריות הקודמות תני לחתולים ברחוב. לא לשים מזון טרי על מזון שנשאר משעות קודמות. זה חשוב מאד.
בנוסף - שימורים וכל אוכל אחר, מלבד יבש – שימי בקערה נפרדת וגם אותה כמובן רחצי היטב לאחר סיום הארוחה.
מזון יבש – חובה שיהיה תמיד זמין לחתול.
נשמח לראות וידאו אם כל מה שצוין לעיל – לא יביא להפסקת הפעולה של החתול. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully