וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת התקשורת: דינו של קצב יינתן בפומבי

גלעד גרוסמן

26.12.2010 / 11:40

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את בקשותיהם של מספר כלי תקשורת לקיים את הקראת הכרעת הדין במשפט נשיא המדינה לשעבר משה קצב בדלתיים פתוחות. הפרקליטים השובתים מאיימים שלא להגיע להכרעה

הקראת הכרעת הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הנאשם בשורה של עבירות מין, תתקיים ביום חמישי הקרוב בדלתיים פתוחות – כך קבע היום (ראשון) הרכב השופטים שדן בתיק, בתגובה למספר עתירות שהגישו בנידון מספר כלי תקשורת.

הבוקר קבעו השופטים – ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, כי "מתוך כוונה לאזן בין עיקרון פומביות הדיון לבין ההגנה על עניינן של מתלוננות בעבירות מין ופרטיותם של אחרים", יוכלו כלי התקשורת לשבת באולם בעת שיוקראו עיקרי הכרעת הדין, ובכך תמנע חשיפת פרטיהן של המתלוננות.

הבקשות לקיים את ההקראה בדלתיים פתוחות הוגשו לאחר שבשבוע שעבר הודיע בית המשפט כי הכרעת הדין תימסר בדלתיים סגורות. העיתונאים השונים טענו כי זכות הציבור לדעת מחייבת את קיום הדיון בו תיערך הקראת הדין בדלתיים פתוחות.

פרקליטיו של קצב מסרו כי סברו מלכתחילה שיש לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות, והשאירו את ההחלטה לשיקול דעתם של השופטים. פרקליטות המדינה לא מסרה את תגובתה לבקשה בשל השביתה וגורם בארגון הפרקליטים הבהיר הבוקר כי אם השביתה תימשך, התובעים במשפט לא יופיעו לדיון. "זה לא עומד בקריטריונים להחרגה. חד וחלק", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully