וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל נגד הפינוי בסילוואן הורחק בצו אלוף

26.12.2010 / 9:40

עדנאן ג'ית, אחד ממנהיגי מאבק התושבים הפלסטינים בסילוואן נגד הריסת בתיהם, קיבל לביתו צו המורה על הרחקתו מהעיר למשך ארבעה חודשים. מקורביו: "זו רדיפה פוליטית"

לקראת פינוי בשכונת סילוואן? עדנאן ג'ית, תושב השכונה המוכר כפעיל נגד הריסת בתים המתוכננת במקום, קיבל הבוקר (ראשון) לידיו צו מנהלי החתום על ידי אלוף פיקוד העורף יאיר גולן המורה על הרחקתו מירושלים למשך ארבעה חודשים. ג'ית הוזהר לפני כשבוע, כי הוא עתיד לקבל את צו ההרחקה בעקבות "חשש לפגיעה בשלום הציבור". ג'ית ערער על הכווונה להרחיקו אולם זו ככל הנראה נדחתה והצו ייכנס לתוקפו היום בשעה 17:00.

לטענת גורמים המקורבים לג'ית, מדובר ברדיפה פוליטית. חתימה על צו הרחקה מנהלי על ידי אלוף פיקוד העורף נחשב לצעד חריג מאוד, כאשר הוצאת הצו מבוצעת על רקע מידע סודי אשר לא ניתן להציגו למורחק או לעורכי דינו.

שכונת אל-בוסתן בסילוואן נחשבת לאחד ממוקדי המתיחות במזרח ירושלים בשנה האחרונה. זאת, בין היתר, על רקע כוונת העירייה להרוס בשכונה עשרות בתים שנבנו לדבריה בניגוד לחוק. על שטח השכונה מתוכנן גם לקום אתר מורשת לעיר דוד, אולם לטענת התושבים כוונת העירייה היא להקים במקום מבנים שיאוכלסו על ידי יהודים.

"הם יכולים להוציא כמה צווים שהם רוצים אבל זה הבית שלי, ואני לא אצא מפה", אומר ג'ית לוואלה! חדשות, "המניעים שעומדים מאחורי הצו הם בוודאי לא ביטחוניים ואני בטוח שזה קשור לא רק לפינוי של בית יהונתן אלא לכל יתר הריסת הבתים שמתוכננת באזור. אנחנו לא נסכים להריסת בתים, למעצר של ילדים קטנים ולהבאת מתנחלים במקומנו. אני חושש שמהיום כל מי שיתבטא נגד התכנונים של מערכת הביטחון ועיריית ירושלים להריסת בתים בשכונה יימצא את עצמו עם צו גירוש מירושלים".

ברקת: "אכיפה אחידה"

בתוך כך, נודע כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מת?נה את פינויו של בית בשכונת סילוואן, שגרים בו ערבים ושימש בעבר בית כנסת, באיטומו ובפינויו של בית יהונתן בשכונה. בהודעה שפרסמה אמש העירייה נכתב כי היא נוהגת מדיניות אכיפה אחידה, וכי אם תתעקש עמותת "עטרת כהנים", ששיכנה משפחות יהודיות בבית יהונתן, על פינוי הבית שבו גרים הערבים, יפונה וייאטם גם בית יהונתן.

בארגון "שלום עכשיו" מחו על דבריו של ברקת שקישר בין פינוי בית יהונתן במזרח ירושלים להריסת בתי פלסטינים שנבנו שלא כחוק. "הניסיון לקשור את פינוי בית יהונתן עם פינוי הבית הפלסטיני הוא ספין מסוכן של ברקת שנועד למנוע את פינוי המתנחלים מהשכונה", אומרים בארגון, "ברקת מנסה לקבוע תג מחיר פלסטיני על כל פינוי של מתנחלים שהתמקמו בלב שכונה ערבית בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully