וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בעזה: 2 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל

רמי שני וניר יהב

26.12.2010 / 8:11

ירי הרקטות נמשך גם במהלך סוף השבוע וכוח צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים שעסקה בהנחת מטענים סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. על פי הפלסטינים, נהרגו שני פעילי הג'יהאד האיסלמי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

נמשכת ההסלמה בדרום והלילה (ראשון) תקף צה"ל חוליית מחבלים ברצועה, זאת בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל במהלך סוף השבוע. דובר צה"ל מסר כי כוח צה"ל זיהה במהלך הלילה חוליית מחבלים שעסקה בהנחת מטענים סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. כוחות משולבים של צה"ל, בשיתוף מסוקי קרב, פתחו בירי לעבר המחבלים וזוהתה פגיעה.

גורמים פלסטינים מדווחים כי בתקרית, ממזרח לחאן יונס, נהרגו שני חמושים מהזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס.לטענת אנשי הזרוע, אנשיה הצליחו לשגר שישה פגזי אר.פי.ג'י לעבר כוחות צה"ל. על פי הדיווחים בעזה, ההרוגים הם עיסא אבו רוכ ומחמוד א-נג'אר. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר, התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר להסלמה בדרום ואמר כי הוא "מקווה שחמאס יפסיק את הירי מרצועת עזה, לנו אין עניין בהסלמה. אין לנו ברירה אלא להגיב. במציאות בה מתעוררים כל בוקר עם טיל - שלא יצפו בצד השני שנעבור לסדר היום. אם הם חושבים שימשיכו להפריע לחיי המשפחות ונגיד תודה, שהם ימשיכו לנסות ולבצע חטיפות - לא נאפשר זאת. עם זאת, אני חוזר ואומר - לנו אין שום עניין בהסלמה הזאת".

מתחילת חודש דצמבר נהרגו ברצועת עזה 15 פלסטינים, ביניהם ילד, ונפצעו 34 אנשים. האירוע הבוקר מגיע לאחר שרקטת קאסם התפוצצה ביום שישי בתחומי המועצה חוף אשקלון, וצה"ל תקף בתגובה שני יעדי חמאס בצפון ובדרום הרצועה. מפקדי הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף ואחמד ג'עברי פרסמו אתמול הצהרות נדירות באתרי אינטרנט המזוהים עם הארגון לרגל 23 שנים להיווסדו. דף הבטיח שהזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, תמשיך בדרך הג'יהאד ותמשיך לפעול עד לשחרור האסירים הפלסטינים. ג'עברי, הנחשב לרמטכ"ל חמאס, הבטיח כי הזרוע ערוכה ומוכנה להיאבק "בכל פשע ישראלי חדש ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully