וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוניה ההודית: משל חיובי מעבר לים

יוסי ביילין

26.12.2010 / 7:44

חמותה, אינדירה גנדי, שהיתה ראש ממשלת הודו, נרצחה. בעלה, בנה של אינדירה, אשר הפך ליורשה, נרצח. היא, איטלקייה יפה וצעירה, עמדה לרדת מבמת ההיסטוריה כאשר אנשי מפלגת הקונגרס ההודית קראו לה לעמוד בראשם. דמוקרטיה דמוקרטיה, אבל אין כמו שושלת. היא סירבה. לא היתה בטוחה שיש בה יכולות פוליטיות וחששה מגורל כשל חמותה ובעלה. אחרים ניסו את כוחם, וכשלו. שנים חלפו, והמפלגה חזרה אליה. סוניה החליטה להתגייס, למרות הכל, ועמדה בראש מפלגתה במערכת הבחירות.

כשמפלגת הקונגרס ניצחה, הכל ציפו לכך ש"סוניה", הקרויה כך בפי כולם, תתמנה לראש הממשלה. היא הפתיעה והציעה כי מנמודן סינג, שר האוצר לשעבר, יקבל על עצמו את התפקיד, וכך היה. נוצר קונצנזוס חדש, ולפיו סוניה גנדי, שלא נועדה מעולם לכהן כפוליטיקאית, העניקה למפלגת הקונגרס את שמה, ונעלמה סופית מן הבמה. ראש הממשלה החדש היה לסיפור הצלחה, ופרק חדש נפתח בפוליטיקה ההודית.

אבל רק לכאורה. סוניה הפכה, בינתיים, למלכת הודו. תפקידה הרשמי הוא נשיאת מפלגת הקונגרס, ולכאורה זהו תפקיד סמלי בלבד. אבל שמה עולה מכל כותרות העיתונים, דמותה, שהשנים לא הצליחו להשחית, מצולמת בכל ערוצי הטלוויזיה, והכל מחכים למוצא פיה. היא קול המוסר, היא הקול המדיני המכריע, וכשמאשימים בימים אלה את ראש הממשלה בהתנהלות בלתי הולמת, הוא ממהר לזכות בחסותה המחודשת של סוניה, כדי לעמוד מול משטיניו ומבקריו.

הצלחה בלתי מבוטלת

המדינה הדמוקרטית הגדולה בעולם, אשר תהיה למדינה הגדולה בעולם בעוד פחות מ?20 שנה, על פי קצב הגידול הטבעי שלה, אשר מספר אנשי המעמד הבינוני בה מתקרב למספר אזרחי ארה"ב ואשר כלכלתה צומחת במהירות, מתמודדת עם קשיים גדולים מאוד בהצלחה בלתי מבוטלת.

ארץ הפערים הכלכליים הנוראים, אשר זקוקה לתשתית מחודשת, שכלכלתה עדיין מפגרת במידה רבה, עומדת לקבל על עצמה אחריות של מעצמה גדולה, בשעה שצרכיה עצומים והיא חוששת לביטחונה ונאלצת להקדיש את רוב האנרגיה שלה לטיפול בבעיות הפנים שלה. עוד מעט קט לא תהיה לה ברירה אלא לעסוק גם בבעיותיהם של אחרים, להציע פתרונות ולהתחכך הרבה יותר עם מדינות אחרות.

סוניה גנדי, האישה שבחרה שלא לקבל על עצמה אחריות שלטונית ישירה, הפכה בתוך זמן קצר לאחת הנשים החשובות בעולם. בלי שתיכננה זאת, יהיה עליה להעביר את הודו למצבה החדש - מובילה ולא מובלת. מי שמקשיב לאנשים בניו דלהי ובמומבאי בימים אלה יכול להתרשם שהיא מסוגלת לכך.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully