וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: "אנחנו רוצים פיוס, ישראל לא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.12.2010 / 20:13

השר אחמט דאווט-אולו אמר כי "טורקיה מעוניינת בפיוס עם ישראל", אך הדבר יחייב התנצלות מצדה. על הסיוע בכיבוי השריפה אמר: "היו עוברים ימים עד שישראל היתה שולחת לנו סיוע"

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו אמר הערב (שבת) כי טורקיה מעוניינת להתפייס עם ישראל אולם היריבות בקואליציה בישראל מערימה קשיים. במסיבת עיתונאים שקיים באיסטנבול אמר: "טורקיה מעוניינת בפיוס עם ישראל שיוביל לפתיחת דף חדש ביחסים שהתערערו בעקבות המתקפה הישראלית על ספינת 'מרמרה', אולם הדבר מחייב התנצלות מצד ישראל והענקת פיצויים למשפחות תשעת הקורבנות".

לדבריו, למרות שטורקיה מעוניינת בהחזרת היחסים עם ישראל למסלולם, "ישראל אינה מעוניינת בכך והדבר מקשה על היכולת להתפייס". הוא הוסיף ואמר כי "אין בישראל ממשלה עם עמדה אחידה. המסרים שמועברים ממנה הם סותרים, היריבות בקואליציה קשה". דאווט-אולו תהה בפני הכתבים "מדוע שלא נרצה להתפייס עם ישראל? הרי היו לנו יחסים טובים איתם עד 2008".

שר החוץ הטורקי התייחס בדבריו לניסיונות לפתור את המשבר בין המדינות שהחלו בשבועיים האחרונים בעקבות הסיוע שהעניקה טורקיה לישראל בכיבוי השריפה בהר הכרמל. "לקח לנו שתי דקות להחליט לשגר מטוסי כיבוי לישראל", אמר. "אם המקרה היה הפוך, היו עוברים מספר ימים עד שישראל הייתה שולחת לנו מטוסי סיוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully