וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובאי: ויקיליקס יוכיחו שהמוסד חיסל את מבחוח

ניר יהב כתבנ לענייני ערבים

25.12.2010 / 0:28

מפקד משטרת דובאי אמר כי המסמכים שהבטיח מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' לחשוף יוכיחו מעבר לכל ספק כי ישראל היא שחיסלה את בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח לפני כשנה

מפקד משטרת דובאי תולה הרבה תקוות במייסד "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג': בדברים שאמר לעיתון הרואה אור באיחוד האמירויות אמר אמש (שישי) הגנרל דאחי חלפאן, כי המסמכים שייחשפו בקרוב באתר ההדלפות "יוכיחו כי המוסד מעורב בחיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח". חלפאן הדגיש כי למרות ההכחשות, המסמכים שהבטיח מייסד ויקיליקס לפרסם בעניין חיסול אל-מבחוח יוכיחו כי אנשי המוסד הם אלו שביצעו את החיסול.

ביום רביעי אמר אסאנג' כי בחודשים הקרובים יפרסם אתר ההדלפות שלו מסמכים אמריקאיים מסווגים רבים העוסקים בישראל. בראיון לרשת הלוויין הערבית "אל-ג'זירה", הבטיח אסאנג' כי 3,700 מסמכים הקשורים לישראל עדיין לא נחשפו, בהם 2,700 מהשגרירות האמריקאית בתל אביב. אלו יכללו, לדבריו, בין היתר, מידע הנוגע למלחמת לבנון השנייה, ולחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי.

בינואר 2010 נמצא מחמוד אל-מבחוח מת בחדרו במלון בדובאי. מספר שבועות לאחר מכן הציגה משטרת דובאי תצלומים ושמות של 27 חשודים בחיסול מבחוח כפי שצולמו במצלמות האבטחה במלון. מפקד המשטרה המקומית, דאחי חלפאן, האשים את המוסד הישראלי כמי שעומד מאחורי החיסול אולם עד כה ישראל לא התייחסה להאשמות. מבחוח, שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אילן סעדון ואבי סספורטס בשנת 1989, נקבר בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully