וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נמשך: מטה שליט עושה שבת מול בית נתניהו

אריאל נוי

25.12.2010 / 0:07

מטה המאבק למען החייל החטוף יעשה את השבת מול בית ראש הממשלה בקיסריה. למקום הגיעו עשרות פעילים, וגם סבו של גלעד, צבי שליט, מיקי גולדווסר ועמי איילון

1,643 ימים נמצא גלעד שליט בשבי חמאס, ושחרורו עדיין לא נראה באופק. מטה המאבק להשבת גלעד שליט הגיע אמש (שישי) להעביר את השבת מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. קבלת השבת נערכה בבית הצמוד לבית נתניהו בקיסריה. המשפחה המתגוררת בבית תרמה אותו לפעילים כדי לעקוף את איסורי השב"כ על הפגנות מול בית ראש הממשלה למקום הגיעו עשרות פעילים, בהם גם סבו של גלעד, צבי שליט, מיקי ושלמה גולדווסר ועמי איילון. האירוע לווה באבטחה מוגברת של אנשי שב"כ.

מיקי גולדווסר אמרה באירוע כי "ראש הממשלה הצהיר השבוע שייעשה הכול לשחרור ג'ונתן פולארד. אין ספק שזה דבר חשוב. אני לא יודעת עם פולארד ביצע את מעשיו על רקע ציונות או על רקע בצע כסף, אבל ברור לכולם שגלעד שליט נשלח למשימה צבאית ומשלם על כך את המחיר".

עמי איילון שסירב השבוע לקבל את אות הגבורה כאות מחאה על כך ששליט עדיין בשבי אמר: "אני בדרך כלל לא מאלה שמוחים, אני שייך לקונצנזוס. אבל הפעם בדקתי מה זה עיטור הגבורה וראיתי שהעיטור הוא הגבוה ביותר והוא ניתן על אומץ, על מנת להציל חברים בקרב. מה שאנחנו עושים עכשיו זה להפקיר חייל". לדברי איילון, "מבחינתי גלעד עדיין לא סיים את הקרב. אני שואל, מה כל אחד מאתנו עושה היום על מנת להחזיר אותו? בסופו של דבר נגיע למצב שאף חייל או לוחם לא יסתכן בשבילנו וכל הערכים שמבדילים אותנו ממתאבד שיעי נשחקים.

ביום שני נשא נעם שליט, אביו של גלעד, נאום חריף בכנס ארגון יד לבנים במלון דן-פנורמה בתל אביב. שליט תקף את הממשלה על אזלת ידה בכל הנוגע להשבת בנו, ואמר כי "מדינת ישראל מפקירה את בני, אין מילה או פועל מכובסים אחרים על מנת לתאר זאת". שליט, שהשתתף באירוע בהיותו אח שכול, הטיל את האחריות למצב על ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "מדינת ישראל והעומד בראשה אינם מגלים אומץ להודות באי הצלחתם לשחרר את גלעד על ידי חלופות אחרות, ואינם מגלים את היושרה לשלם את המחיר שנדרש היום עבור חייל צה"ל חי".

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהרה להגיב לדברים. "ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל מאמצים בלתי פוסקים להשבת גלעד שליט", נמסר בהודעת הלשכה, "מאמצים אלה נשאו פרי כאשר הוכנס ציר התיווך הגרמני-מצרי, כאשר השגנו קלטת וידיאו ראשונה של גלעד וכאשר ישראל השיבה בחיוב להצעת המתווך הגרמני לעסקה שכוללת שחרור מאות אסירי חמאס שהיו מעורבים ברצח של יותר מ-600 ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully