וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"פ ומ"מ בהנדסה הקרבית הודחו, טייחו משחק בנשק

24.12.2010 / 14:53

בתחילת החודש נפצע לוחם בהנדסה באורח קשה לאחר שכדור שפלט חברו פגע בבטנו. מתחקיר צה"ל התברר כי במחלקתו נהוג היה לשחק בנשק, ומפקדי הפלוגה ידעו על כך אך שמרו על "קשר שתיקה"

מחלקת הנדסה קרבית פורקה, מפקד הפלוגה, מפקד המחלקה ושני מפקדים זוטרים הודחו מתפקידם – אלו הצעדים בהם נקטו היום (שישי) בצה"ל בעקבות תחקיר פליטת כדור ממנה נפצע באורח קשה חייל בגדוד ההנדסה לפני כשלושה שבועות בגבול הצפון. מהבדיקה התברר כי פליטת הכדור היתה תוצאת משחק בנשק, שהיה נפוץ במחלקה.

בצה"ל החליטו להטיל עונשים חריפים על המעורבים בתקרית, זאת לאחר שהתברר בתחקיר שנעשה בגדוד כי מפקדי המחלקה ומפקד הפוגה היו ערים לתופעת המשחק בנשק, אולם אלו לא דיווחו על כך ולא עשו דבר בכדי לבלום את התופעה.

"בעקבות המקרה נערך תחקיר מקיף ומעמיק, התקיימה סדנת הסברה, נערכו שיחות על ידי הסגל הפיקודי של הגדוד וננקטו כל הפעולות הנדרשות, כדי שמקרים מעין אלו לא ישנו בעתיד", נמסר בצהרים מדובר צה"ל, "במסגרת התחקיר הגדודי, הוחלט על פיזור החיילים למחלקות ובניית סגל המחלקה בהרכב שונה. אמש הודחו מפקד הפלוגה, מפקד המחלקה ושני מפקדים נוספים" בצה"ל הוסיפו כי חיילים נוספים מהמחלקה שנחקרו בפרשה טופלו פיקודית על ידי מפקד הגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully