וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בי-ם: "מצדיעים לרבנים שלא מוכרים את ישראל"

מוטי לוי

23.12.2010 / 20:02

מאות פעילי ימין התאספו בכיכר ציון למפגן תמיכה במכתב הרבנים ובתושבי יהודה ושומרון. ח"כ בן ארי: "השמאל הקטן והעלוב. הם רוצים לרסק את המדינה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

מאות פעילי ימין ותושבי יהודה ושומרון מתאספים בשעה זו (חמישי) בכיכר ציון למפגן תמיכה ביהודה, שומרון וירושלים וכן לתמיכה במכתב עליו חתמו רבנים רבים הקורא שלא להשכיר דירות לערבים. בהפגנה הופיעו חברי כנסת מהימין, רבנים וכן הזמר אריאל זילבר. המפגינים הניפו דגלים עם דיוקנו של הרב כהנא.

בנאומו בעצרת, אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), כי "הסיסמא שלנו בתקופה הזאת היא 'חזק ונתחזק'. זה לא פשוט להיות היום שייך לעם היהודי, זה לא פשוט להיות שייך לרבנים או לשכונת התקווה. זה לא פשוט להיות יהודייה שגרה בבת ים ולא לגור באילת. ישנה מתקפה חזיתית של השמאל הקטן והעלוב והמסוכן. העם מתעב אותם. העם סולד מהם, והם רוצים להפוך את המדינה היחידה שלנו, את העם היהודי, למשהו מרוסק".

בן ארי המשיך ואמר כי ביקר השבוע בבת ים, ערד ושכונת התקווה, שכונות בהן תושבים זרים רבים. לדבריו, "לאנשים האלה קוראים גזענים. מי כאן גזעני? אתמול, כל אחד יכול היה לשמוע את סגן נשיא המכון לדמוקרטיה. הוא השתלך בכהניסטים, בגזענים, ותהה למה הם לא מרשים לערבים לגור בבת ים ולמה הם לא מרשים להם לפגוע בבנות היהודיות שם. ואז הוא נשאל: 'מה אתה אומר על כך שרודפים את החרדים?' והוא אמר: 'החרדים צריכים לגור במקום משל עצמם'. הצביעות!".

בן ארי שיבח את מכתב הרבנים ואמר כי "אין ספק שאחד המאבקים האמיתיים שאנחנו מצדיעים לו זה לרבני ישראל שהולכים בדרך של אבות האומה ואומרים: 'ארץ ישראל לעם ישראל'".

"מי כאן גזעני?"

יו"ר מכון המקדש וחבר הסנהדרין, הרב ישראל אריאל, אמר בעצרת כי "חזון שתי מדינות לשני עמים של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפיל את הליכוד". אריאל התייחס גם לשחרורו של ג'ונתן פולארד ופנה לנתניהו: "אנחנו פונים אליך מכיכר ציון ואומרים: תרים הרגע טלפון לאובמה ותגיד לו: שחרר את יונתן פולארד". אריאל התייחס גם לחייל החטוף גלעד שליט ואמר כי הוא "בטוח שיש פה גדוד של חיילי שיריון שמוכנים לרדת לעזה ולהביא לכן את גלעד שליט".

הפגנה דומה לזו שנערכה בירושלים נערכה בתחילת השבוע גם בבת ים. כ-200 בני אדם הגיעו לרחבת הקניון בבת ים על מנת להפגין תחת הכותרת "שומרים על בת ים יהודית". המפגינים מחו על "השתלטות הערבים על העיר", כהגדרתם, וכן על התופעה המתרחבת לדבריהם שבה יוצאים בנות מבת ים עם ערבים המגיעים לעיר. בין היתר, קראו התושבים קריאות "מוחמד מת", "מוות לערבים" ו-"ערבים החוצה".

להפגנה הגיעו פעילי ימין מכל הארץ וכן ח"כ מיכאל בן ארי ועוזריו איתמר בן גביר וברוך מרזל. מנגד, במרחק של כמה מאות מטרים הפגינו פעילים חברתיים משכונת עג'מי ביפו וכן חברי תנועות הנוער 'הנוער העובד והלומד', חברי תנועת הנוער הערבית מיפו, וחברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי.

הפגנה דומה נערכה גם בשכונת התקווה בתל אביב, כאשר הפעם קראו המפגינים לסילוקם של פליטים ועובדים זרים מהשכונות הדרומיות בעיר. מאות המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים הקוראים להחזיר את המסתננים למדינות מוצאם. בין היתר, קראו המפגינים לסלק את הזרים בכוח בתיהם, ולפיטוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully