וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת המוחות בין הגששים למסתננים: הצצה נדירה

יהושע בריינר

25.12.2010 / 8:51

בצה"ל מזהים התקדמות ניכרת ביכולות טשטוש העקבות של מחבלים וגורמים עוינים המנסים לחדור לישראל דרך הגבול הדרומי. "למסתננים מאפריקה אין אינטרס להעלים עקבות", הסבירו השבוע באימון הדו שנתי של מערך הגששים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

גורמים עוינים שמנסים לחדור דרך הגבול הדרומי של המדינה מאמצים שיטות חדשות על מנת לחדור לישראל מבלי להותיר אחריהם עקבות: בשנה האחרונה מזהים במערך הגששים בצה"ל התקדמות המוגדרת כ"שלב נוסף" בקרב המוחות שבין המסתננים לבין חיילי מערך הגישוש, כאשר המסתננים העוינים, בין היתר בגבול ישראל מצרים וכן מאיזור רצועת עזה, אימצו שיטות מתקדמות על מנת לטשטש את עקבותיהם. "זה לא סוד שהמחבלים יודעים שבכל כוח יש בדואים שמקצועיים בזיהוי עקבות ולכן בכל שלב של ניסיון החדירה הם באים עם אמצעים מהבית על מנת להטעות אותנו", אמר לוואלה! חדשות סגן קצין הגששים באוגדת עזה, רס"ן מוחמד הואשלה, באימון הדו שנתי של חיילי מערך הגששים בצה"ל שנערך השבוע.

כיום, מתמקדת פעילות מערך הגששים בעיקר בניסיון לבלום את המסתננים מאפריקה בגבול ישראל מצרים, אך גם בגבול השלום הזה היו בשנה האחרונה מספר מקרים של ניסיונות חדירה על רקע לאומני וחבלני. "ניתן לראות בתוואי השטח את ההבדלים בין מסתנן אפריקאי לבין מחבל", מסביר רס"ר סולימאן אבו סולוב, המשמש כגשש בחטיבה הדרומית של רצועת עזה, ""מסתנן תמים כמו הסודנים באים במטרה להיתפס ולכן אין להם שום אינטרס להעלים עקבות, אבל אם מדובר במחבלים רואים על השטח שמדובר באנשים מקצוענים שמאובזרים היטב, שבאים עם נעליים מיוחדות, בניגוד לסודנים שבאים יחפים או עם גרביים. אם אנחנו מבינים שנעשה שימוש בשיטות הטעיה, אין לנו ספק שמדובר בפעולת חבלנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully