וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: מאבק לחופש בבלארוס

צילומים: רויטרס

25.12.2010 / 8:07

מסביב לעולם בשבוע עם העצירים הפוליטיים במינסק, הזוג המלכותי החדש באנגליה, הפרובוקציות הבלתי פוסקות בקוריאה, התקווה של אמנדה נוקס והנצחונות של ברק אובמה. חג מולד שמח!

לא תפגין

השבוע הזה סיפק תזכורת מדוע בלארוס נחשבת לדיקטטורה האחרונה באירופה. הוא החל בבחירתו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו לכהונה רביעית ברציפות, לאחר שניצח בבחירות עם רוב בלתי נתפס של 80% מהקולות. בהמשך יצאו עשרות אלפי אזרחים לרחוב כדי למחות על היעדר הדמוקרטיה במדינה. עד מהרה מצאו עצמם מאות מהם בכלא, בהם גם חמישה מהמועמדים לנשיאות - שצפויים לעונשים של 15 שנות מאסר בגין "ארגון הפרות סדר". בתצלום: עציר פוליטי מנופף בשלט "הניצחון עמנו" מחלון תא הכלא במינסק.

יוצאים לדרך חתחתים

בשעה טובה, יותר מתשעה חודשים אחרי הבחירות, יצאה השבוע לדרכה ממשלת עירק החדשה, כשבראשה עומד ראש ממשלה ישן - נורי אל-מליכי. הקמת הממשלה התאפשרה לאחר שיריבו העיקרי של אל-מליכי, איאד עלאווי, הסכים להצטרף לממשלת אחדות. אולם נראה כי אותם הנושאים שהקשו כל כך על המגעים הקואליציוניים האינסופיים, ימשיכו להקשות על הממשלה גם אחרי הקמתה, ובראשם - האיבה בין השיעים לסונים. בתצלום: טקס ההשבעה בבגדד.

זארה ומייק לנצח

שמחה כפולה ומכופלת בבית המלוכה הבריטי: חודש אחרי ההודעה על אירוסיהם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, גם נכדתה של המלכה אליזבת מתחתנת. הנסיכה זארה, בתה של הנסיכה אן ובת דודתו של וויליאם, הודיעה השבוע על אירוסיה לכוכב הראגבי מייק טינדאל, בן זוגה זה שבע שנים. המלכה, נמסר מהארמון, "מאושרת". בתצלום: זארה ומייק עושים פוזות לצלמים.

איך זה ייגמר?

קשה מאוד לדעת מה קורה בימים אלו בחוף השנהב, מדינה שבה מכהנים כבר יותר מחודש שני נשיאים, האחד נהנה מאמון הציבור והשני זוכה לתמיכת הצבא - ואיש מהם אינו מוותר. בדיווחים העמומים למדי הוזכרו מאות הרוגים, קברי אחים, עינויים ו"היעלמויות" של מאות אנשים. אולם כלפי חוץ, מנסים השלטונות בראשות לורן גבאגבו, הנאחז בכסאו נגד העולם כולו, לשדר עסקים כרגיל. בתצלום: מוכרת מלפפונים בשוק באבידג'אן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

איש השנה

גם השבוע לא ירד אתר ויקיליקס מהכותרות, כשאת רובן, לשם שינוי, לא תפסו המברקים הדיפלומטיים שממשיכים להיחשף, אלא דווקא סדרת ראיונות אינסופית שהעניק מייסד האתר ג'וליאן אסאנג' לכל כלי התקשורת האפשריים. השיא היה בראיון לרשת אל-ג'זירה, בו הבטיח לחשוף עוד אלפי מסמכים הקשורים לישראל, בהם 2,500 מסמכים על המוסד. בתצלום: הפגנת תמיכה באסאנג' בקייב בירת אוקראינה.

כלב נובח, נושך?

רמת המתיחות בין שתי הקוריאות הגיעה השבוע לשיאים חדשים, כשרוב הפרובוקציות מגיעות דווקא מדרום. אלו כללו תרגילים צבאיים נרחבים של הדרום סמוך לגבול המשותף, הצבת עץ חג מולד ענק מפלדה ושורת התבטאויות לוחמניות שלא היו מביישות גם את הצפון. בפיונגיאנג נקטו במשך כמה ימים באיפוק לא אופייני, אך לבסוף נשברו והבטיחו "מלחמת קודש" גרעינית. בתצלום: תותחי הדרום יורים בתרגיל ליד הגבול.

סובארו פשע

אדריאן סובארו, חשמלאי בטלוויזיה הרומנית, כעס על הגזרות הכלכליות החדשות של ממשלתו, ומצא ביום חמישי דרך נאותה להביע את זעמו: הוא נכנס למליאת הפרלמנט בזמן דיון, וקפץ מהמרפסת אל תוך אולם בית הנבחרים. לפני שקפץ צעק: "אתם מונעים לחם מילדיי!". זה נגמר בחבלות בכל הגוף. בתצלום: רגע הקפיצה.

סיבה לחייך?

בית המשפט בעיר פרוג'יה באיטליה העניק השבוע שביב של תקווה לאמנדה נוקס, הסטודנטית האמריקאית שהורשעה ברצח ותקיפה מינית שותפתה לדירה, הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר, יחד עם חברה האיטלקי. השופטים הסכימו לאפשר למומחים עצמאיים לבחון מחדש את הראיה המכריעה שבגללה הורשעה נוקס בת ה-23: הדם על הסכין ששימש לשיסוף גרונה של קרצ'ר, והדם שנמצא על חזייתה. בתצלום: נוקס ממתינה לעוד דיון.

אלוהה

רק לפני חודש וחצי נאלץ נשיא ארה"ב להתמודד עם תבוסת הדמוקרטים בבחירות לקונגרס ואובדן השליטה בבית הנבחרים, ומי היה מאמין שדווקא כעת ינחל ברק אובמה שלושה נצחונות פוליטיים מזהירים ברציפות: העברת תוכנית המיסוי, אישור אמנת START לצמצום הנשק הגרעיני בסנאט, וביטול חוק "אל תספר, לא נשאל" כדי לאפשר שירות גלוי של הומואים בצבא. עכשיו הוא יכול לצאת בשקט לחופשת חג המולד. בתצלום: אובמה עוזב את הבית הלבן בדרך לחופשה בהוואי, מדינת הולדתו.

מרי כריסמס!

השבוע האחרון שלפני חד המולד לא היה פשוט עבור מיליארדי המאמינים הנוצרים. באירופה, רבבות מהם לא ידעו עד הרגע האחרון אם יצליחו להגיע למשפחותיהם, בגלל השלגים ששיתקו את שבות התעופה ביבשת. באמריקה היה זה דווקא הגשם שהקשה על ההכנות, ובשתי היבשות מרחף ממעל איום הטרור. בעירק בכלל ביטלו הנוצרים את כל אירועי החג, בגלל איומי אל-קאעדה לפגוע בהן. בתצלום: מתכוננים לכריסמס במחוז שניאנג בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully