וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסאוא: "לפתוח באינתיפאדה נגד הפאשיזם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2010 / 18:20

מנהל מרכז מוסאוא לזכויות ערביי ישראל, ג'עפר פרח, הזדעזע מההפגנות נגד הערבים וממכתב הרבנים. "השתוללות חסרת רסן של פאשיזם. מי ששותק היום אולי יחטוף את זה מחר"

"התרת דמם של ערביי ישראל על ידי היהודים תוביל להתרת דמם של היהודים ברחבי העולם", כך אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות מנהל מרכז מוסאוא לזכויות ערביי ישראל, ג'עפר פרח. בהתייחסו להפגנות שנערכו באחרונה נגד ערבים בבת-ים ונגד מסתננים אפריקאים בשכונת התקווה אמר פרח כי הוא מצפה שהיהודים יקימו תנועה עממית "שתיזום אינתיפאדה נגד הפאשיזם. אנחנו מצפים שאלפי יהודים יקומו ויגידו 'די לתרבות השנאה שאוכלת את העובדים הזרים ואת החרדים".

"אנחנו באוכלוסייה הערבית חשים גועל נפש מכל מה שקורה כעת במדינה", הוסיף פרח. "אם מסתכלים על המציאות, אין שום סיבה אמיתית שאמורה לייצר את אווירת השנאה הזו. אין מלחמה, לא אירע פיגוע גדול. האווירה היום יותר גרועה מימי מלחמת לבנון, מימי מבצע 'עופרת יצוקה' ומימי האינתיפאדות. זו פשוט השתוללות חסרת רסן של פאשיזם שלא ידענו כמותו כבר כמה עשורים ולציבור הערבי פשוט כבר אין כוח להגיב. אנחנו קמים בבוקר ונגעלים".

פרח מזהיר מפני מצב שבו ההסתה נגד אוכלוסיות במדינה תוביל בסופו של דבר ל"התרת דמם" של יהודים החיים כמיעוט במדינות זרות: "מי ששותק על מה שנעשה לנו היום על ידי הרוב הולך אולי לחטוף את זה בשלבים מאוחרים יותר איפה שהוא חי כמיעוט. מי שמפגין בבת-ים, בשכונת התקווה ובמקומות אחרים מכשיר את הפאשיזם והאנטישמיות. על המפגינים לזכור שהם מתירים את דמנו היום אך גם את דמו של כל יהודי החי כמיעוט בעולם. עליהם להיזכר בשירו של ברכט 'שתקתי' (כשלקחו את היהודים שתקתי, כי לא הייתי יהודי – נ.י)".

מנכ"ל-שותף של עמותת 'סיכוי' לקידום שיוויון בין יהודים לערבים, עלי חיידר, אמר לוואלה! חדשות כי "ההפגנות שנערכו בימים האחרונים מהוות תופעה מסוכנת ומדאיגה וכנראה יהיו לה השלכות משמעותיות ביותר. הן יפגעו במעמדם של ערביי ישראל עוד יותר ויהפכו את מערכת היחסים בין יהודים לערבים לנפיצה עוד יותר. לא מדובר רק בהתבטאויות ובהבעת עמדות אלא גם בפעילות ממשית. הממשלה והמנהיגות בישראל נושאות באחריות לעצור את הגל העכור הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • מוסאוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully