וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הטורקי ששלח הסיוע לשריפה: "גאה לעזור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2010 / 13:17

בפגישה בין שגריר ישראל בטורקיה לבין השר שמשרדו שלח את המטוסים לסיוע ברכמל, הודתה ישראל לטורקיה. השר ארוגלו: חמישה מטוסי כיבוי נוספים היו בכוננות יציאה

שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, נפגש אתמול (רביעי) בלשכתו באנקרה עם השר לאיכות הסביבה הטורקי וייסאל ארוגלו והודה לו על הסיוע הטורקי למאמצי כיבוי השריפה בכרמל. השר הטורקי חזר ואמר כי קיבל הוראה ישירה מראש הממשלה, רג'יפ טייפ ארדואן, לשגר "עם אור ראשון" שני מטוסי כיבוי וכך עשה. בנוסף, ציין ארוגלו כי העמיד בכוננות חמישה צוותי כיבוי נוספים, במידה וישראל היתה מבקשת אותם. שני המטוסים ששיגרה טורקיה הם חלק מכוח כיבוי האש הנמצא תחת אחריות משרדו של ארוגלו.

הפגישה, שהוגדרה "לבבית" על ידי גורמים בשגרירות הטורקית, זכתה לכיסוי נרחב מצד כלי התקשורת המקומיים. יותר מ-40 עיתונאים וצלמים הגיעו לתעד את האירוע. השר הטורקי מסר לשגריר הישראלי את תנחומיו למשפחות ההרוגים באסון הכרמל והבהיר כי טורקיה "גאה לשלוח סיוע הומניטרי ככל הנדרש". בנוסף, הביע תקווה לשיפור היחסים הפוליטיים בין המדינות. השר הטורקי אמר עוד כי הוא מסכים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישנו צורך להקים כוח אזורי לכיבוי שריפות.

בזמן שהשתוללה השריפה בכרמל שיגר מנכ"ל הסהר האדום הטורקי - הארגון המקביל למגן דוד אדום - מכתב לשגרירות ישראל באנקרה, בו הוא הציע את סיועם לאזרחי ישראל שפונו מבתיהם בשל השריפה. במכתבו פירט המנכ"ל כי הסהר האדום מוכן לשלוח באופן מיידי אלף אוהלים, 10,000 שמיכות, אלף ערכות מטבח וכן להיערך לכל סיוע אחר שיידרש מצד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully