וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ עם האוצר פוצץ: שביתת הפרקליטים נמשכת

23.12.2010 / 7:04

נציגי הפרקליטים השובתים ידונו מחר בהחרפת צעדיהם, לאחר שהמו"מ עם האוצר הגיע למבוי סתום. מי שצפוי לזכות מן ההפקר הוא צחי הנגבי: הפרקליטות לא תגיש ערעור בענייני

חמישה שבועות לאחר שהחלה שביתת פרקליטי המדינה, ופתרון לא נראה באופק: הפגישה בין נציגי הפרקליטים לנציגי האוצר שנערכה אמש (רביעי) בתל אביב הסתיימה ללא תוצאות, וכעת מאיימים הפרקליטים להחריף את צעדיהם.

מארגון פרקליטי המדינה נמסר שהמו"מ פוצץ "מכיוון שנציגי האוצר לא הסכימו לזוז מעמדותיהם". עוד נמסר, כי הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, יצא מהפגישה בזמן שהפרקליטים הציגו את עמדותיהם. "נראה שמטרת האוצר היא לפגוע באזרחי ישראל ולראות עבריינים משתחררים לרחובות. פקידי האוצר הפרו את הבטחתם לראש הממשלה לבוא בידיים נקיות למשא כתוצאה, השביתה תימשך", מסרו הפרקליטים. מנגד, באוצר טענו כי הפרקליטים העלו במהלך הפגישה דרישות חדשות, אולם הפרקליטים דחו את הטענה הזו. מחר צפויים הפרקליטים לדון באפשרות להחריף את השביתה, זאת לאחר שאתמול הוחלט על שורה של הקלות בשל פתיחת המו"מ.

מוקדם יותר הערב אמר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בכנס של לשכת עורכי הדין באילת, כי אם שביתת הפרקליטים לא תסתיים מחר, לא יוגש ערעור נגד זיכוי השר לשעבר צחי הנגבי בעבירות של שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים בפרשת המינויים הפוליטיים. איומו של וינשטיין מקבל משנה תוקף לאחר פיצוץ המו"מ.

הנגבי זוכה לפני כחודש וחצי מעבירות המרמה והורשע במתן עדות שקר ומחר הוא המועד האחרון להגשת ערעור. הפרקליטות הכינה כבר את הערעור, אולם בתחילת השבוע דחתה ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים את הבקשה לאפשר להגישו, למרות שמדובר בתיק בעל חשיבות רבה בעיני הפרקליטות. הערב שם וינשטיין קץ לספקולציות שייתכן שהוא ופרקליט המדינה, משה לדור, יגישו את הערעור. לדור, שנכח גם הוא בכנס, אמר כי אם תחול התקדמות במו"מ בין האוצר לפרקליטים, שנפתח הערב, ייתכן שתהיה פנייה נוספת לוועדת החריגים בבקשה להגיש את הערעור.

וינשטיין אמר בכנס כי הנזק של שביתת הפרקליטים הוא עצום, "הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ככל שחולפים הימים, הנזק רק הולך ומתעצם". גם יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון התייחס בנאומו לשביתה, ואמר כי "הנזק למערכת הוא עצום. אנו סובלים היום ונמשיך לסבול. חלק מההישגים שהשגנו בהתמודדות עם העומס ירדו לטמיון".

(עדכון ראשון: 22.12.2010, 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully