וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים מוחים: משרד הביטחון לא משלם לנו

יהושע בריינר

22.12.2010 / 20:09

התאחדות הקבלנים דורשת ממשרד הביטחון להעביר כספים על פרויקטים שלטענתם לא שולמו. במשרד הביטחון מבטיחים שהכסף יועבר בימים הקרובים

האם לגוף המתוקצב ביותר במדינה מוסר תשלומים לוקה? התאחדות הקבלנים הגישה היום (רביעי) למשרד הביטחון דרישת תשלום של עשרות מיליוני שקלים, אותם חייבת להם לטענתם מערכת הביטחון עבור בניית פרויקטים ביטחוניים בשנים האחרונות, ובהם בסיסים מסווגים. לטענת הקבלנים, המדינה איננה עומדת בהתחייבויותיה לקבלנים עבור הפרויקטים, כאשר משרד הביטחון "מגלגל" את האחריות לתשלום אל משרד האוצר, שטוען מצדו כי הכסף כבר הועבר אל מערכת הביטחון.

"הקבלנים מבינים את חשיבות העבודות, בשל רגישותם הביטחונית ולכן ממשיכים לשאת בהוצאות, אך הם מפסידים כסף מדי יום", אמר סגן נשיא התאחדות הקבלנים, אשר גרין, "במשך שנים הקבלנים מממנים את הפרויקטים של המדינה מכיסם, משלמים על שעות העבודה של הפועלים ועל החומרים, אך הדבר יוצר מצוקת תזרים מזומנים קשה עבורם. מחד, המדינה דורשת מהקבלנים לעמוד במועדי התשלומים אך מאידך, המדינה, שצריכה להוות סמן להתנהלות נורמטיבית וקיום הסכמים, גורמת לנזקים כלכליים לאותם קבלנים". בהתאחדות הקבלנים מדגישים כי לא מדובר באי תשלום לקבלן ספציפי בלבד, אלא ב"בעיה מערכתית" בה כלל הקבלנים העובדים עם משרד הביטחון.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "המשרד ממתין לאישור הכנסת לתקציב, שכבר סוכם בין משרדי האוצר והביטחון. ברגע שיתקבל האישור, שצפוי בימים הקרובים, הכסף יועבר לספקים מיד. יודגש כי אף ספק לא ימתין לתשלום יותר מעשרה עד ארבע עשר יום לאחר שהיה אמור לקבלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully