וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רה"מ מטיף לאיפוק? שיטפל בשרים המסיתים"

קריאת נתניהו לאזרחים לא להתלהם בעניין ה"מסתננים" לישראל עוררה תגובות חריפות בכנסת ובקרב ארגונים חברתיים. רופאים לזכויות אדם: רה"מ שתק כששר הפנים גידף מהגרים וכשרבנים הסיתו

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ)

גורמים פוליטיים ופעילי זכויות אדם מתחו הערב (רביעי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות אמירותיו בנוגע לשוהים הבלתי חוקיים שהסתננו לישראל. נתניהו אמר כי ממשלתו פועלת לעצור את זרם המסתננים הנכנסים לארץ וקרא לאזרחים לא לקחת את החוק לידיהם.

סיעת מרצ הגישה הצעת אי אמון בממשלה על רקע מה שחבריה הגדירו כ"גלי השנאה והאיבה לזרים השוטפים את הארץ". לדברי יו"ר הסיעה, ח"כ אילן גילאון, "ראש הממשלה מגיב לתבערת הגזענות והאלימות לאט מדי ובאופן רפה מדי. הוא מתעלם מהאקלים האלים והגזעני שמייצרת ממשלתו באמצעות מבול של חקיקה מגונה, ובאמצעות נכונותו של נתניהו עצמו להעניק לליברמן את ניווט החברה הישראלית אל התהום".

עמותת "רופאים לזכויות אדם" מסרה בתגובה להצהרת נתניהו כי הדברים הם בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. רן כהן, מנכ"ל העמותה, אמר כי "במקום להטיף מוסר לאזרחי ישראל, ראוי לראש הממשלה כי יבחן את התנהגותו שלו ואת ההתנהלות הגזענית של אחדים משרי ממשלתו. מי ששתק כששר הפנים גידף מהגרים, והפנה עורף כאשר רבנים הפיצו דברי בלע לכל עבר - אל לו להתפלא כשגלים של גזענות מכים ברחובות הערים". כהן הוסיף כי "במקום לדבר, ראוי שראש הממשלה יתחיל בבדק בית בקרב שרי ממשלתו המסיתים, ויפעל למיגור שנאת הזרים הפושה בישראל".

גם עמותת "אנו פליטים", הפועלת לשחרור מבקשי מקלט ופליטים מבית הכלא באמצעים משפטיים, התייחסה להפגנות שנערכו בימים האחרונים נגד זרים. שירה פן, המנהלת הכללית של העמותה, מסרה כי "תופעת הגזענות מרימה את ראשה בתקופה האחרונה, כאשר ההפגנות ומקרי האלימות שראינו השבוע הם רק הביטוי האחרון שלה. יש לזכור כי גורמי הממשלה מספקים אישור וגושפנקא רשמית לכך, באמצעות רדיפת מבקשי המקלט. קמפיינים חשוכים שמטרתם למנוע מפליטים לעבוד אפילו בעבודות דחק, וכן שימוש בכינוי הגנאי 'מסתננים' כתואר לאנשים בשר ודם שנמלטו על נפשם מרדיפות, עינויים ורצח עם. יש לזכור כי רק לפני שלושה דורות היו סבינו פליטים ש'הסתננו' לישראל בספינות מעפילים. אנו קוראים לממשלה לעצור מיד את אווירת ההסתה כנגד מבקשי מקלט, ולהפסיק את פעולותיה הפוגעניות כלפיהם".

"הליכוד ישלם מחיר פוליטי כבד"

מוקדם יותר התייחס נתניהו לגל ההפגנות נגד הפליטים בארץ ואמר: "דבר אחד אני מבקש ואני עומד על כך - אזרחי ישראל לא יכולים לקחת את החוק לידיהם. הם לא יכולים לעסוק לא באלימות ולא בהתלהמות. הממשלה פועלת, זה תפקידנו לפתור את הבעיה ואנו נפתור אותה, אבל אני מבקש מכם לשמור על החוק. אנחנו מדינה שמכבדת כל האדם באשר הוא ואנחנו נפעל לפתור את הבעיה במסגרת החוק".

אלי מזרחי, יו"ר פעילי שכונת קריית שלום בדרום תל אביב, אמר בתגובה לדברים: "ביבי קורה לזה התלהמות?! שיירד אל העם, שיבוא לתחנה המרכזית בשכונת שפירא. אולי יגנבו לו את האופניים. זה כאב של העם, זה כאב של התושבים. אין לנו שנאה כלפי אותם שוהים בלתי חוקיים. זו אשמת הממשלה, אשמתכם, שהחלשתם את המוחלשים"

גם שלמה מסלאווי, חבר מועצת העיר ת"א-יפו ויו"ר ועד שכונת התקווה, התייחס לדברי ראש הממשלה. לדברי מסלאווי, "נראה שנתניהו התחיל להבין שיש פה בעיה, לפני זה לא שמענו ממנו שום התייחסות לנושא השכנוות ואילולא ההפגנה אתמול - הוא גם לא היה מתייחס. זו היתה הפגנה מאורגנת למופת, ללא אלימות, רוב הדוברים לא דיברו בצורה גזענית. אנשים באו כעוסים וטועונים, אך לא חרגו מגבולות הסדר הטוב. נתניהו חייב להבין שמרבית הקולות שניתנו לו בבחירות האחרונות באו מאנשי השכונות, ואם הבעיה שלנו לא תיפתר בקרוב - נתניהו ישלם מחיר פוליטי כבד. במצב כזה לא נצביע לליכוד".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה: "בוקר טוב נתניהו. הגיע הזמן שראש הממשלה ייצא ממגדל השן ויירד אל העם, לשכונות התקווה כפר שלם ושפירא - ויבין שהגיע הזמן להחזיר את כל המסתננים למקום ממנו באו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully