וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה תקציב המדינה הדו-שנתי

פנחס וולף

22.12.2010 / 19:30

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את התקציב, ללא תוספת בגובה שישה מיליארד שקלים שדרש משרד הביטחון. בשבוע הבא יעבור התקציב לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת

ועדת הכספים אישרה הערב (רביעי) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה הדו שנתי לשנים 2011-2012. התקציב לשנת 2011 יעמוד על 348 מיליארד שקלים, והתקציב ל-2012 יעמוד על 365 מיליארד שקלים. בקדימה מחו על כך שלדבריהם יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) לא איפשר לחבר הסיעה, יואל חסון, לנמק את הסתייגויות סיעתו מהתקציב.

מוקדם יותר אישרה הוועדה המשותפת לענייני תקציב הביטחון, המורכבת מנציגים מוועדת החוץ והביטחון ומוועדת הכספים, את תקציב הביטחון הדו-שנתי. למרות דרישת מערכת הביטחון לתוספת בגובה שישה מיליארד שקלים, אושר התקציב כלשונו, ומשרדי האוצר והביטחון סיכמו ביניהם כי במהלך 2011 תהיה תוספת תקציבית כלשהי.

תקציב משרד הביטחון שאושר עומד על 49 מיליארד שקלים בשנת 2011, ועל 50 מיליארד שקלים ב-2012. לפני ההצבעה בוועדה, ביקש שר הביטחון אהוד ברק מחבריה להצביע בעד התקציב. "הגענו להבנות עם האוצר שמאפשרות להיות קצת יותר בשקט מול המציאות, למרות שאין דברים מושלמים", אמר שר הביטחון, "למרות הפערים הקיימים, אנחנו מתחשבים בצורכי המשק והחברה, וכל שנה אנחנו משתדלים למצות את התקציב למרות הפערים הקיימים".

שר הביטחון פרש בפני חברי הוועדה את האיומים על ישראל ואת צורכי משרד הביטחון וצה"ל. בין היתר, הוצגו הפערים בנושא תקצוב ערכות המגן. גורם ביטחוני בכיר אמר כי תפקידה של מערכת הביטחון להציג פערים הקיימים להערכתם בין התקציב המוצע לבין צרכי המערכת. "אנחנו מבינים את צורכי המשק, ואי אפשר להגיע לפתרון להכל, לכן יש לקבל החלטה ולהצביע בעד התקציב", אמר.

בקדימה מתחו ביקורת חריפה על אישור התקציב בוועדת הכספים, ללא התוספת הדרושה למערך הכבאות. מקדימה נמסר כי "נתניהו בחר באברכים והפקיר את הכבאים. מדובר בהחלטה שערורייתית המהווה מסר מביש וברור לציבור בישראל שבראשו עומד אדם ציני ואטום אשר סדר העדיפויות שלו פוגע בישראל. לאחר שברח מאחריות ומוועדת חקירה ממלכתית, נתניהו מטייח את החלטות מבקר המדינה, מוכיח שלא למד דבר, ומחזק את אמירתו של המבקר, לפיה נתניהו וממשלתו הפקירו את אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully