וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מזהיר: "מתקפה בעזה תסכן השלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2010 / 17:04

בפגישה עם נציג האיחוד האירופי ברשות הפלסטינית, הזהיר יו"ר הרשות מפני קריסת מאמצי השלום במידה וישראל תתקוף בעזה. הוא אף קרא ליתר מעורבות של האיחוד בתהליך

"מתקפה ישראלית חדשה על רצועת עזה תעמיד את תהליך השלום בפני סכנה אמיתית ותגרום לקריסת כל המאמצים הבינלאומיים להצלת השלום", כך אמר היום (רביעי) יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הוא אמר את הדברים בפגישה שקיים בלשכתו ברמאללה עם נציג האיחוד האירופי ברשות הפלסטינית, כריסטיאן ברגר.

אבו מאזן קרא לאיחוד האירופי למלא תפקיד מרכזי יותר בתהליך השלום, "בעיקר לאור משקלה הפוליטי והכלכלי הרב". לדבריו, אם אירופה תהיה מעורבת יותר במתרחש, "היא תוכל להשפיע יותר על הצדדים ולהניע את תהליך השלום". אבו מאזן עדכן את ברגר במאמצים המושקעים "להתגבר על המכשולים שנוצרו בעקבות סירובה של ישראל לחדש את ההקפאה ובכך לחדש את שיחות השלום".

בימים האחרונים חלה הסלמה במצב בגבול עזה. הלילה הגישה ישראל תלונה רשמית לאו"ם בעקבות ירי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר יישובי עוטף עזה בימים האחרונים. בקול ישראל דווח כי ממלא מקום שגריר ישראל באו"ם, מירון ראובן, כתב למזכ"ל הארגון באן קי-מון כי ישראל רואה בשלטון חמאס בעזה אחראי לירי ולהפרת החוק הבינלאומי. מירון קרא במכתב למועצת הביטחון של האו"ם, לבאן ולקהילה הבינלאומית לשלוח מסר תקיף שההתקפות אינן מקובלות, והוסיף כי ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully