וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנהלה התפטרה, "ביקור חולים" על סף סגירה

אריאל נוי

22.12.2010 / 16:07

הוועד המנהל של ביה"ח הודיע על התפטרותו בשל אי היענות הממשלה לדרישה למענק חירום של 30 מיליון שקלים. יו"ר הוועד: "איש לא ירחץ בנקיון כפיו כשאנשים ישלמו בחייהם"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הוועד המנהל של עמותת בית החולים "ביקור חולים" הודיע היום (רביעי) ליו"ר העמותה, ד"ר יורם בלשר, על התפטרותו. הצעד מניע למעשה את תהליך הסגירה של בית החולים, שהינו בית החולים היחיד הפועל כיום במרכז העיר ירושלים. בהודעת הוועד נכתב כי ההתפטרות הוגשה בשל "חוסר היענות מצד כל הגורמים אליהם פנה בית החולים בבקשת סיוע".

לפני מספר שבועות פנו בביקור חולים לראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם באופן פורמלי כשר הבריאות, לקבלת מענק חד פעמי של 30 מיליון שקלים. המימון החד פעמי נועד להבטיח את פעילותו של בית החולים ולמנוע את הוצאתם של כ-600 עובדים ממעגל העבודה בבירה.

ד"ר יורם בלשר, סיפר היום כי למרות איומי הוועד, נתניהו לא השיב לפנייה. בלשר הוסיף כי "בפיגוע שאירע במסעדת 'סבארו' הגיע צוות בית החולים למקום תוך דקות, ובזכותו ניצלו חייהם של רבים. אם ייסגר בית החולים, קשה יהיה לתת מענה לאירועים רבי נפגעים במרכז העיר. איש לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו כאשר בית החולים ייסגר ונפגעים ישלמו בחייהם. אדישות הגורמים האחראים מעוררת פליאה, ויש בה משום פשיטת רגל ציבורית, הפקרת מאות אלפי תושבים, מבקרים ועובדים הנמצאים במרכז ירושלים, וכ-600 עובדי בית החולים".

בעקבות התפטרותו הוועד המנהל, שוחח שר הפנים אלי ישי עם שר האוצר יובל שטייניץ, ודרש למנוע את סגירת בית החולים. "אסור לתת לבית החולים להיסגר. חייבים לקיים בנושא דיון חירום כדי להצילו", אמר ישי לשטייניץ. בנוסף ישוחח ישי עם ראש הממשלה נתניהו בנושא.

לפני כשלושה חודשים וחצי החלו ביישום תוכנית הבראה עבור בית החולים שכללה צמצומי כוח אדם, קיצוץ בשכר, וצעדי התייעלות. לטענת הוועד המנהל, תוכנית ההבראה תביא את בית החולים לאיזון תפעולי בתוך כשנה וחצי, אך בכדי להגיע לשלב זה, דרוש מענק חד פעמי של כ-30 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully