וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשרוף את גופת האישה או לקבור אותה? גם וגם

קובי מנדל

22.12.2010 / 16:00

סכסוך בין בעל שכול לאם המנוחה על דרך הטיפול בגופה הגיע לבית משפט שהציע פשרה: הבעל דרש לשרוף את גופת אשתו, האם דרשה להביא את בתה לקבורה, אז הוחלט לקבור את האפר

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (רביעי) לבתה של מנוחה ולבעלה לשרוף את גופתה ולקבור את אפרה בבית עלמין יהודי בצורה ראויה ומכובדת או לחילופין בבית עלמין אזרחי חלופי, וזאת למרות התנגדות אמה של המנוחה ואחיה. השופט משה גלעד נימק את החלטתו בכך שלא ניתן לומר על פי המצב החוקתי והחקיקתי שבשיטתנו המשפטית, שהמחוקק והמדינה סוברים כי שריפת גופת המת פוגעת בכבודו. כמו כן הוכח בפניו כי רצון המנוחה היה שגופתה תישרף ואפרה ייטמן.

האשה מתה לאחרונה בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר מחלה קשה. בתה ובעלה מעוניינים שגופתה תישרף ואילו אמה ואחיה מעוניינים שהמנוחה תיקבר. השופט משה גלעד קבע כיהאישה הביעה את רצונה לשרוף את גופתה, כאשר אפרה יוטמן סמוך לבית בתה. כמו כן קבע השופט כי שריפת גופתו של נפטר, על פי רצונו, אינה אסורה על פי הדין בישראל ואינה מגיעה לאותה רמה שניתן לומר כי מבזה היא את כבודו של המת.

השופט גלעד ציין בסוף החלטתו כי "זהו מקרה עצוב בו קרובי משפחתה של המנוחה, שכולם אהבוה והוקירוה, נחלקו בגישתם בדבר הדרך בה תובא לבית עולמה. עדיף היה לו נפלה ההחלטה בנושא זה בתוך המשפחה, בהסכמה הדדית, ולא היתה מובאת להכרעה שיפוטית".

השופט הוסיף: "ניסיתי במקרה כואב ורגיש זה, תוך הבנת מניעיהם, סיבותיהם וגישותיהם של שני הצדדים, להביאם לידי פשרה ומשלא הצלחתי להביאם לידי הסכמה, לצערי, נאלצתי להכריע בדין. אני מקווה שהפתרון אליו הגעתי, מעין 'משפט שלמה המלך', הנעוץ בהסכמה חלקית שבין הצדדים, ייתן מענה הולם לשניהם ובעיקר וחשוב מכל, יעשה כבוד אחרון וראוי למנוחה. אני מקווה כי הכרעתי תביא לסיום המחלוקת בין סבתא, דודים ובני דודים, גיסים ואחיינים, לבין נכדה ובת, ובעל". שני הצדדים הודיעו לבית המשפט כי הם מקבלים את הפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully