וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: נתנגד לתקציב אם לא תיפתר מצוקת הדיור

22.12.2010 / 14:20

בש"ס מאיימים להצביע נגד התקציב ולגרום למשבר קואליציוני אם לא יימצא פתרון ראוי למצוקת הדיור. גם ח"כ מירי רגב קראה לש"ס להצביע נגד התקציב ואמרה: "אנחנו לא ילדי אקירוב"

רק שבוע נותר עד ההצבעה על תקציב המדינה ובש"ס מאיימים להתנגד לו. גורמים במפלגה אמרו היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי "במידה שלא יהיה פתרון לנושא הדיור עד ההצבעה על התקציב, נשקול להצביע נגדו".

הדברים הללו מצטרפים להצהרותיו הבוקר של ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), שהגיש הצעת חוק לסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים. וקנין אמר כי "כנראה שאני הולך לעזוב את הכנסת כי אצביע נגד התקציב. אם לא יהיה פתרון למצוקת הדיור אצביע נגד התקציב ואשים את המפתחות על השולחן". לוואלה! חדשות נודע כי דבריו של וקנין תואמו גם עם יו"ר מפלגתו השר אלי ישי.

ש"ס אינה המפלגה היחידה שמגלה סימני מרד בקואליציה. במהלך ישיבת ועדת הכספים, הכריז גם ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) כי בכוונתו להצביע נגד התקציב במידה שלא יהיה פתרון לנושא הדיור. הוא תקף את הסכמת ש"ס לדחות את הדיון בנושא סבסוד המשכנתאות עד לאחר העברת התקציב. "זה כמו אתרוג לאחר סוכות", אמר.

"שר אוצר, לא שר עוצר"

"ששר האוצר יהיה שר האוצר ולא שר העוצר. ב-2003 שר האוצר דאז, נתניהו, לקח סכין מוהלים וחתך בשני הצדדים. יש זוגות צעירים שגרים ארבע קומות מתחת לאדמה. אם זה היה כורים בצ'ילה, ראש הממשלה כבר היה שולח צוות שיחלץ אותם", הוסיף מוזס.

אם לא די בכך, הקואליציה זכתה למנה גם מחברת מפלגת השלטון - הליכוד, ח"כ מירי רגב, שקראה לש"ס לעשות משבר קואליציוני על נושא מצוקת הדיור: "הפתרונות הם כוסות רוח למת. במקום לספסר בקרקע – תעשה מחיר למשתכן, לא מחיר לדירה. השאלה אינה על היכולת אלא על הרצון. ואתם צריכים להרוויח, אז על מי תרוויחו? על הצעירים. הכל תקוע בוועדות תכנון. שרון בנה 100 אלף יחידות דיור לעולים, אנחנו לא ילדים של אקירוב. אני מורידה את הצעת החוק שלי לביטול מע"מ ומצטרפת להצעת החוק של אטיאס ווקנין לסבסוד משכנתאות. אם לא עשית משבר קואליציוני על הדיור – זו טעות".

שר האוצר יובל שטייניץ השיב לרגב ואמר: "יצרת תקדים: חברה בתנועת השלטון קוראת למפלגה אחרת לעשות משבר קואליציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully