וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: שליש מחברי ועדות החקירה - נשים

פנחס וולף

22.12.2010 / 13:58

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ דליה איציק, לפיה לפחות שליש מחברי ועדות החקירה שיוקמו בישראל יהיו נשים. מאז 1995 הוקמו שש ועדות חקירה, בהן כיהנו שתי נשים בלבד

לפחות שליש מחברי ועדת חקירה ממלכתית ו-ועדות ממשלתיות יהיו חייבים להיות נשים, כך קבעה היום (רביעי) הכנסת בקריאה טרומית. לדברי יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק שהגישה את הצעת חוק "ייצוג הולם לנשים", "אין ספק כי להשתתפותן של נשים בוועדות חקירה חשיבות רבה ביותר, הן מההיבט הציבורי של שוויון בין גברים לנשים ולא פחות מכך מבחינת תרומתן של נשים לעבודת הוועדה עצמה".

"אי הכללת נשים בוועדות חקירה ובוועדות הבדיקה משדרת מסר פסול של אפליית נשים והדרתן ממוקדי הכוח ועלינו לתקן בהקדם כשל מתמשך זה אשר פוגע פגיעה קשה בערך השוויון", הוסיפה איציק.

"חשוב שנבין ונפנים כולנו, כי הכללתן של נשים בוועדות חקירה לא תתרום רק לנשים, אלא לציבור כולו", אמרה איציק. "אין כל ספק כי נקודת המבט הייחודית של נשים בעניינים שבמחלוקת יש בה כדי לתרום תרומה משמעותית לעבודה הרגישה של וועדות החקירה".

הצעת החוק הוגשה לאחר שבוועדות חקירה ממלכתיות שהוקמו בעבר לא ניתן ייצוג הולם לנשים. כך למשל, בשש ועדות החקירה הממלכתיות שהוקמו בישראל מאז שנת 1995 כיהנו 20 חברים, מתוכם שתי נשים בלבד. בנוסף לכך, לאחר אירועי המשט הטורקי הוקמה ועדת בדיקה ממשלתית בראשות השופט יעקב טירקל, אשר מנתה חמישה חברים ושני משקיפים, ללא נשיםץ עם זאתף הוועדה הודיעה כי היא פנתה למספר נשים שסירבו לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully