וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בשיעור הסרטן והמחלות הכרוניות

אריאל נוי

22.12.2010 / 13:37

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר גמזו, החשיפה לזיהום סביבתי בישראל עלתה, במקביל לעלייה בשיעור המחלות הכרוניות והסרטן. ליצמן: אעלה את מס הבריאות בחצי אחוז כדי לממן סיעוד

"בשנה האחרונה יש עלייה חדה בשיעור המחלות הכרוניות בישראל, יש עלייה תלולה בשיעור החשיפה להשפעות סביבתיות מזיקות, בעיקר של כימיקלים וזיהום אוויר". כך התריע היום (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, בכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר שרותי הבריאות הנערך בתל אביב.

גמזו הוסיף כי "יש גם עלייה משמעותית בשיעורי סרטן ועלייה בשיעורי ההשמנה. אנחנו במגיפה, משרד הבריאות לא מטפל בזה מספיק טוב".

גמזו הציג בכנס את מדיניות המשרד לשנים הבאות. לדבריו, המשרד מתכנן הרחבה של הזכאויות לטיפולי שיניים בחינם עד גיל 14, תוספת מיטות בבתי החולים, תוספות טכנולוגיות רפואיות ועוד. כמו כן, יוגדל תקציב הפיתוח לבתי החולים לבריאות הנפש.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהשתתף אף הוא בכנס, אמר כי "הרפורמה הבאה מבחינת משרדי היא הכנסת הסיעוד לסל השירותים, לא על חשבון הקופות אלא על ידי תוספת חצי אחוז למס הבריאות. בנוסף אפעל להפחתת ההשתתפות העצמית והשלמת רפורמת בריאות הנפש. כמו כן נילחם על נושא התקינה ונשקיע מאמצים בחדרי המיון בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully