וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: התנהלות ברק שערורייתית; משרד הביטחון: פופוליסט

פנחס וולף

21.12.2010 / 20:32

חילופי ההאשמות בממשלה בעקבות דרישת משרד הביטחון לתוספת תקציב. שר החינוך האשים בהתנהלות שערורייתית, במשרד הביטחון לא נשארו חייבים: "שיעשה שעורי בית"

חילופי דברים קשים הערב (שלישי) בין חברי הממשלה, על רקע המחלוקת על הבקשה להגדיל את תקציב הביטחון. מערכת הביטחון דורשת תוספת תקציב של 6 מיליארד שקלים למשך שנתיים בנוסף לתקציב שאושר בממשלה לפני ארבעה חודשים.

שר החינוך, גדעון סער, אמר בתגובה לדרישה כי "התנהלות שר הביטחון, אהוד ברק, ומערכת הביטחון, המערערים בוועדות הכנסת על החלטות הממשלה בנושא התקציב, ששר הביטחון הצביע בעדו בממשלה, היא שערורייתית, אנטי ממלכתית, חותרת תחת עיקרון האחריות המשותפת ומבטאת בוז להחלטות הממשלה ולמשימותיה בתחומים האזרחיים".

גורמים במשרד הביטחון מיהרו להגיב לדברים של סער ואמרו: "מערכת הביטחון עוסקת בנושאים החשובים והחיוניים ביותר לביטחון המדינה, עוצמתה ויכולתה לעמוד במצבי מבחן בעתיד. לא דרשנו תוספת של שישה מיליארד שקלים מעבר למה שאושר בממשלה. צר לנו ששר החינוך גדעון סער מפרסם הודעות פופוליסטיות שמבוססות על נתונים מוטעים ועל מניפולציה של אינפורמציה. רצוי ששר החינוך יעשה שיעורי בית לפני שהוא מביע את דעתו".

ההצבעה על הצעת תקציב המדינה לשנים 2011-2012 שנועדה להיערך הבוקר בוועדת הכספים נדחתה בשל חוסר הסכמה לגבי היקף תקציב הביטחון. הדרישה לתוספת תקציב הועלתה שלשום על ידי ברק וראשי מערכת הביטחון בישיבתה של הוועדה לתקציב הביטחון. בשל דרישה זו נמנעה הוועדה מלאשר את התקציב וכתוצאה מכך ועדת הכספים אינה יכולה להצביע על תקציב המדינה כולו.

גורמים באוצר טענו היום בשיחה עם וואלה! חדשות, כי אם ייאלצו להיענות לדרישת מערכת הביטחון, משרד האוצר ייאלץ לבצע קיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים האחרים. לדבריהם החוק לא מאפשר חריגה ממסגרת התקציב והתוספת לביטחון תיאלץ להגיע ממשרדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully