וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מאות ניסיונות חדירה מעזה לישראל

רמי שני

21.12.2010 / 20:11

מנתונים שמפרסמת המועצה האזורית שער הנגב, עולה כי בחודשיים האחרונים ישנה עלייה בניסיונות חדירה, הנחת מטענים ותקריות ירי

במועצה האזורית שער הנגב טוענים הערב (שלישי) כי חלה עלייה משמעותית במספר הניסיונות לבצע פיגועים בשטח ישראל באוקטובר ובנובמבר. על פי דו"ח אגף הביטחון של המועצה, בחודש אפריל נרשמו 22 ניסיונות חדירה לשטח ישראל, וחמישה מקרים בהם נורו יריות והונחו מטענים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה.

לעמת זאת, בחודש אוקטובר הגיע מספר ניסיונות החדירה ל-130, לצד חמישה ניסיונות ירי והנחת מטענים. בחודש נובמבר נרשמו 170 ניסיונות חדירה לישראל ו- 13 מקרים של ירי והנחת מטענים לאורך הגדר. מדובר באירועים שנרשמו בגזרת החטיבה הצפונית של רצועת עזה.

בתוך כך, בית המשפט העליון קבע היום כי עתירת יישובי מערב הנגב בדרישה להצבת מערכת ההגנה "כיפת ברזל", תידון על ידו בהקדם. זאת, לאחר שהמדינה השיבה לעתירה, כי היישובים לא קיבלו שום הבטחה להצבת המערכת. עוד נטען, כי לבית המשפט אין סמכות להתערב בעניינים צבאיים. על העתירה הזו חתומים ארבעת ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה (שער הנגב, אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב), וכן נציגים מ- 24 יישובים.

בפברואר 2008 קיבלה הממשלה החלטה הקובעת שכל היישובים הנמצאים במרחק של ארבעה וחצי עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה ימוגנו מפני ירי רקטות על ידי מערכת "כיפת ברזל". באותה החלטת ממשלה נקבע כי על סמך היכולת המבצעית של המערכת, היישובים הקרובים יותר לרצועה, כלומר קרובים מהרצועה שנקבעה, ימוגנו על ידי בניית חדרי בטחון.

מאז ההחלטה, הובהר לראשי הרשויות כי אין כל כוונה לפרוש בשנים הקרובות את סוללות "כיפת ברזל" להגנת כלל היישובים האמורים, החשופים מדי יום לירי. ביישובים אלה אין כיום אמצעי מיגון בבתי התושבים, בגני הילדים ובמוסדות הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully