וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות למאוחדת: פטרו את המנכ"ל

אריאל נוי

22.12.2010 / 0:02

במכתב שנשלח ליו”ר דירקטוריון הקופה, מותח מנכ”ל משרד הבריאות ביקורת על דרך טיפולם בממצאי דו”ח מבקר המדינה. הוא קורא לפטר את המנכ”ל תוך 21 יום, בכפוף לשימוע

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רני גמזו, שלח היום (שלישי) מכתב ליו"ר דירקטוריון קופת חולים "מאוחדת", הרב ירחמיאל בויאר, בו מתח ביקורת חריפה על תגובת הקופה לממצאי החקירה שהתנהלה נגד בכיריה שנחשדו בעבירות הונאה.

גמזו הנחה את יושב ראש דירקטוריון הקופה לפטר את המנכ"ל, שמואל מועלם, תוך 21 יום, בכפוף לשימוע. מועלם שימש כמשנה למנכ"ל ולאחר מכן כמנכ"ל, בתקופה שנבדקה בדו"ח המבקר. "כשלונו של מר מועלם במתן האפשרות לליקויים החמורים להתרחש מתחת לאפו, חלקם אף בעזרתו, צריך להסיר את האמון בו כמנהל שיכול להוביל את הקופה לחוף מבטחים בתנאים הקשים הללו", נכתב.

"איני משוכנע כי יש בתשובת הקופה משום יסוד או בסיס למחשבה, כי ממצאי הדו"ח יבואו על תיקונם", כתב גמזו, "במקום טיפול יסודי וכן בממצאי הדו"ח, תוך שידוד מערכות כללי, מוסדי ופרסונלי - יש בתשובת הקופה ציפוי דק של טיח, המכסה כשל נמשך, ובקיעים יסודיים, שלא יבואו על פתרונם גם אם יקוימו כל החלטות הדירקטוריון ככתבן וכלשונן", כתב גמזו.

גמזו דרש מבויאר לכנס מחדש את דירקטוריון הקופה ולטפל בבעיות הפרסונליות ביישום ממצאי הדו"ח. "לנוכח האמור לעיל ולהלן, אני נאלץ להודיעך כי אני רואה את הקופה כמי שלא מילאה אחר התראתי ולבקשך לכנס את הדירקטוריון כנדרש ולקבל החלטה על פי הנדרש בהודעתי זאת", כתב.

מכתבו של גמזו מגיע בעקבות החלטת דירקטוריון לפטר ארבעה בכירים בקופה בלבד ולא להטיל סנקציות על מנכ"ל הקופה שמואל מועלם. בין היתר, הוחלט כי מנהל מחוז ירושלים בקופה יהודה עליאש, הרוקח הראשי ג'ורג שריקי, מבקר הפנים דוד סומך ומנהל מחוז יהודה והדרום צבי הרץ יפוטרו מתפקידם. כמו כן, החליט הדירקטוריון על השבת כספים לקופה על ידי בכירים אחרים.

"עמדתי על החשיבות בגיבוש 'ראיית על' ביחס למכלול הדו"ח, ועל כך שמסקנות הקופה חייבות לבטא ראייה כזאת, המשלבת בין ההתייחסות לפרטים השונים לבין המכלול הנוצר מהצטברותם של כלל הפרטים, המחייב התייחסות במישור מערכתי, אינטגרטיבי ועילי, מעבר למישור הטיפול הפרטני בכשלים הנקודתיים, החשוב לכשעצמו", כתב גמזו. מנכ"ל משרד הבריאות הביע אכזבה מאי עמידת הדירקטוריון בדרישותיו ודרש לקבל את תשובתו בתוך 21 ימים.

מקופת החולים מאוחדת נמסר בתגובה לידיעה כי "יו"ר דירקטוריון מאוחדת הרב ירחמיאל בויאר קיבל הערב את מכתבו של מנכ"ל משרד הבריאות. הרב בויאר יכנס את הדירקטוריון בדחיפות כדי לדון במכתב ולגבש את תגובת מאוחדת בגדר הזמנים שנקבעו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully