וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ נעתר: יגיש בקשה פומבית לשחרור פולארד

21.12.2010 / 17:57

יממה לאחר הפגישה עם רעיית המרגל המוחזק בארה"ב, החליט ראש הממשלה לפנות באופן רשמי ופומבי לנשיא ארה"ב בבקשה לשחרר את פולארד הכלוא כבר 25 שנים בעוון ריגול עבור ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (שלישי) להיענות בחיוב לבקשתו של ג'ונתן פולארד ולפנות בימים הקרובים באופן רשמי ופומבי לנשיא ארה"ב ברק אובמה בבקשה לשחרר את המרגל הישראלי, המוחזק זה 25 שנים בכלא האמריקאי. למעשה מדובר בפעם הראשונה בה תעניק ישראל פומביות לבקשה לשחרר את פולארד מהכלא. לדברי נתניהו, "אני מתכוון להמשיך לפעול בנחישות לשחרור פולארד, גם בשל המחויבות המוסרית של מדינת ישראל כלפיו וגם כדי שיונתן יזכה לחיות בחיק משפחתו ולשקם את בריאותו אחרי תקופת המאסר הארוכה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה להיעתר לבקשה, שהועברה על ידי אסתר פולארד, רעייתו של ג'ונתן, התקבלה לאחר שורת שיחות ומגעים שקיימו ראש הממשלה ונציגיו בנושא עם בכירים בממשל האמריקאי במהלך החודשים האחרונים. כזכור, ראש הממשלה הכיר בפולארד כסוכן ישראלי והעניק לו אזרחות ישראלית במהלך כהונתו הראשונה בתפקיד. מאוחר יותר הוא אף ביקר את פולארד בכלא האמריקאי והעלה את הנושא בפני נשיאי ארצות הברית בשתי תקופות כהונתו בראש ממשלה.

אתמול נועד ראש הממשלה עם רעייתו של פולארד וכן עם נציגי השדולה לשחרורו, וציין בפניהם כי פעל וימשיך לפעול למען הבאת המרגל ארצה. לורנס קורב, שכיהן כסגן שר ההגנה של ארה"ב בתקופה בה פולארד נעצר, השתתף אף הוא בפגישה עם נתניהו. לטענתו, עונשו של פולארד הוחמר בשל אשמות שווא שנבדקו במהלך השנים על ידי אנשי בטחון ומודיעין בכירים כולל ראש ה-CIA לשעבר ונתגלו כחסרות בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully